کد خبر 167058
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

وعده خاندوزی برای ارائه بسته اقتصادی به مجلس شورای اسلامی/ 58 هزار میلیارد تومان اموال بانک‌ها تا اسفند 1401 واگذار شد

وعده خاندوزی برای ارائه بسته اقتصادی به مجلس شورای اسلامی/ 58 هزار میلیارد تومان اموال بانک‌ها تا اسفند 1401 واگذار شد

خاندوزی با اشاره به تلاش دولت در زمینه واگذاری اموال بانک‌ها، گفت: 58 هزارمیلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها، نسبت به سال گذشته واگذار شده است و همچنین تا 15 اردیبهشت ماه 1402 بسته‌های اقتصادی به صحن علنی مجلس ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات؛ سید احسان خاندوزی، در نشست صحن علنی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال زهرا الهیان نماینده مردم تهران درباره دلایل عدم توجه به آماده سازی زیرساخت‌ها قبل از حذف ارز ترجیحی و آشفتگی مدیریت و نظارت بر کنترل قیمت کالاها و خدمات، گفت: در نوبت پیشین که به مجلس آمده بودم نسبت به فروش اموال مازاد بانک‌ها، وعده دادم که تمام تلاش خود را خواهیم کرد و در همین راستا موفق شدیم 58 هزارمیلیارد تومان از اموال مازاد بانک‌ها را نسبت به سال گذشته واگذار کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم افزود: در پی حذف ارز 4200 تومانی که نمایندگان مطلع عظیم بودن ابعاد این طرح که چندین سال بر زمین مانده بود، هستند. لذا دولت تمام تلاش خود را برای اعطای یارانه‌های حداکثری به 90 درصد جمعیت کشور و اعمال تبعیض عادلانه بین 3 دهک ضعیف با سایر اقشار را مد نظر قرار داد.  

وی افزود: در سال 1402 برنامه دولت این است تا بانک‌ها را مکلف به واگذاری اموال خود بنماید و از این طریق ارقام در سال آتی افزایش می‌یابد که عدد بدست آمده را در پایان سال، خدمت نمایندگان مردم مطرح خواهیم کرد.

خاندوزی پس از اینکه نماینده مردم تهران از پاسخش نسبت به ارائه بسته‌های اقتصادی دولت به مردم  قانع نشد، گفت: تا 15 اردیبهشت این بسته‌ها آماده و تقدیم  مجلس خواهد شد.

برچسب‌ها