کد خبر 166744
۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان خبر داد:

آمادگی کامل برای تامین برق پایدار مشترکان خوزستان

آمادگی کامل برای تامین برق پایدار مشترکان خوزستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: در 6 ماه گذشته اقدام های فنی و تخصصی برای تامین برق مشترکان در تابستان پیش رو اتخاذ شده تا شبکه توزیع برق استان برای عبور موفقیت آمیز از پیک برق در آمادگی کامل قرار داشته باشد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، دکتر علی خدری روز پنجشنبه در نشست هماهنگی برای اجرای برنامه گذر از پیک تابستان اظهار کرد: برای وزارت نیرو موضوع پایداری برق در استان خوزستان به ویژه در فصول گرم سال از اهمیت بالایی برخوردار است و علیرغم شرایط خاص آب و هوایی و اقلیمی استان خوزستان و همچنین افزایش تقاضا برای مصرف برق تلاش می‌شود تابستان پیشرو بدون خاموشی سپری شود.

خدری افزود: در پاییز و زمستان سال قبل همه توان و دانش تخصصی این شرکت برای تدوین برنامه ویژه عبور از پیک تابستان 1402 به کار گرفته شده و شبانه روز تلاش کرده‌ایم تا ضمن آماده سازی شبکه توزیع استان، برق مطمئن و پایداری به مشترکان خوزستانی ارائه شود.

وی ادامه داد: جلب همکاری صاحبان مولدهای کوچک و بزرگ و خریداری برق تولیدی آنها، رصد دقیق کلیه مصارف دیماندی و همچنین مشترکان پرمصرف با تجهیزاتی مانند کنتورهای هوشمند، نصب تجهیزات IOT جهت کنترل از راه دور مصارف ادارات و سازمان های پر مصرف، تعدیل روشنایی بزرگ راه‌ها و جایگزینی لامپ‌های LED برای روشنایی معابر و جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز از جمله‌ی روش‌های بکار گرفته شده توسط شرکت توزیع نیروی برق خوزستان به منظور گذر از پیک بار تابستان است.

خدری تصریح کرد: شرایط خوزستان و به تبع آن شرکتهای تامین کننده برق در این استان به دلیل وضعیت آب و هوایی با سایر نقاط کشور متفاوت است، به طوری که تنها در یک شهرستان مانند دزفول مصرف برق با پیک بار 650 مگاوات، از برخی استانهای کشور نیز بیشتر است؛ بنابراین کاهش پیک بار در استان خوزستان می تواند اثرات بسیار مهمی در پایداری برق شبکه سراسری داشته باشد و نحوه مدیریت بار در شبکه برق این استان با دقت و حساسیت بالایی از سوی وزارت نیرو و توانیر بررسی می شود.

بیشتر بخوانید

تولید بیش از 40 هزار گیگاوات ساعت برق در خوزستان

مدیرکل شرکت توزیع برق خوزستان: ظرفیت ترانس های برق دزفول 2 برابر بار مصرفی است

تاکید بر اخذ مجوز ابر پروژه‌های خوزستان در سفر دوم رییس جمهور

گفتنی است شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در تابستان سال گذشته به عنوان شرکت برتر در مدیریت بار شبکه و همچنین تامین برق مشترکان معرفی، و توسط وزیر نیرو در مراسم ویژه‌ای مورد تقدیر قرار گرفت.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای بیش یک میلیون و 112 هزار مشترک است که از این تعداد 33 درصد مشترکان روستایی هستند.

برچسب‌ها