کد خبر 166532
۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

معاون استاندار مرکزی:

تدوین برنامه‌های راهگشا اولویت مدیریت ارشد استان مرکزی در مبارزه با موادمخدر است

تدوین برنامه‌های راهگشا اولویت مدیریت ارشد استان مرکزی در مبارزه با موادمخدر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تدوین برنامه‌های راهگشا با اقدامات جهادی و انقلابی، اولویت مدیریت ارشد این استان در امر مبارزه با موادمخدر است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، «بهنام نظری» روز سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی در اراک، افزود: تلاش است تا ستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان از حالت جزیره‌ای خارج شود و با اقدامات جهادی، گام‌های بلندی در راستای مبارزه با این معظل برداشته شود.

وی بیان کرد: آموزش و پیشگیری در اولویت‌ ویژه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این استان قرار گیرد و دستگاه‌های فعال در این شورا نیز در این خصوص از هیچ کوششی دریغ نکنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، با تاکید بر ساماندهی فضاهای عمومی و برخی پارک‌های این استان توسط پلیس، عنوان کرد: استانداری مرکزی از آمادگی کامل برای جمع‌آوری معتادان متجاهر در نقاط مختلف برخوردار است.

نظری ادامه داد: راه‌اندازی کمپ ماده 16 در این استان یک ضرورت است و نیاز به اقدامات جهادی و انقلابی دارد.

وی گفت: کمپ ماده 16، مکان نگهداری معتادان نیست بلکه محلی برای بازسازی، بازپروری و تولید نیروی مولد برای چرخه سازندگی و تولید است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اضافه کرد: شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این استان باید راهبری و سیاست‌گذاری لازم را اتخاذ کند و سایر دستگاه‌ها در زمینه اجرای این سیاست‌ها تلاش ویژه به کار گیرند.

نظری عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید ویژه بر صرفه‌جویی در شرایط اقتصادی فعلی دارند و نیاز است دستگاه‌های اجرایی به این مهم توجه کنند و آن را سرلوحه امور خود قرار دهند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مرکزی نیز در این نشست، نبود کمپ ماده 16 در استان را از جمله مسایل و مشکلات مهم عنوان کرد و گفت: این استان از جمله استان‌های ضعیف کشور در این حوزه است که مکانی برای نگهداری معتادان متجاهر ندارد.

سرهنگ «حسین شمسایی‌فر» افزود: کمپ ماده 16 از جمله اولویت‌های استان مرکزی است که نیاز است مسئولان به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی اظهار کرد: 412 نفر معتاد متجاهر در نوروز امسال توسط پلیس در استان مرکزی دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان مرکزی افزود: 6 هزار و 252 نفر معتاد متجاهر و عادی نیز سال گذشته توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان شناسایی و دستگیر شدند.

استان مرکزی با 12 شهرستان دارای یک‌میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها