کد خبر 166443
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

رویکرد اصلی دولت عملیاتی کردن شعار سال و تحقق آن است

رویکرد اصلی دولت عملیاتی کردن شعار سال و تحقق آن است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: رویکرد اصلی دولت سیزدهم عملیاتی کردن شعار سال و تحقق آن است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، «محمد کلامی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی امروز در نخستین جلسه کمیته هماهنگی اشتغال استان در سال 1402، با بیان اینکه رشد تولید شاخصه اصلی شعار سال است که منجر به مهار تورم نیز می‌شود، افزود: رویکرد اصلی دولت عملیاتی کردن شعار سال و تحقق آن است و تیم اقتصادی استان برنامه عملیاتی این امر را به عنوان میثاق استانی به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد کرد.

وی گفت: امسال در حوزه مشاغل خانگی، یکی از برنامه‌ها برای افزایش تولید، افزایش سهم مشارکت بانوان در اقتصاد استان است و این رقم باید از 15 درصد در حال حاضر به 20 درصد ارتقا یابد.

کلامی افزود: افزایش این مشارکت نیازمند توجه ویژه به مشاغل خانگی در شهرها و روستاهاست و لازم است دستگاه‌ها و بانک‌ها پیگیری اساسی در این مورد داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از برنامه‌های ما جهت تقویت مشارکت بانوان، برنامه ریزی برای نزدیک‌تر کردن محل کار بانوان به شهرها و همچنین توسعه مشاغل خانگی با همت دستگاه‌های مرتبط است.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها در توسعه و اقتصاد استان نقش اساسی دارند و در سال جدید جهت پیشبرد این توسعه باید تلاش مضاعف کنند.

این مسئول بیان داشت: استاندار آذربایجان شرقی به سازمان بازرسی در حوزه بانکی دستور داده تا بانک‌هایی که بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ملی و کشوری را نادیده گرفته و اجرایی نمی‌کنند و یا سلیقه‌ای عمل می‌کنند شناسایی کند و با آنها برخورد شود.

برچسب‌ها