کد خبر 166426
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان:

توزیع گاز مایع در سیستان و بلوچستان خارج از طرح توزیع الکترونیکی تخلف است

توزیع گاز مایع در سیستان و بلوچستان خارج از طرح توزیع الکترونیکی تخلف است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان گفت: توزیع گازمایع در سیستان و بلوچستان باید به صورت الکترونیکی انجام شود و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، قربانعلی مردانی روز دوشنبه در جلسه توزیع الکترونیکی گاز مایع با بیان اینکه طرح توزیع الکترونیکی گازمایع از مصوبات هیأت دولت در قانون بودجه سال 1401 است اظهارداشت: با توجه به تکالیف و تأکیدهای انجام شده، طرح توزیع الکترونیکی گازمایع بصورت جدی در استان پیگیری و اجرا خواهد شد.

وی با تأکید بر اجرای طرح توزیع الکترونیکی گازمایع در سیستان و بلوچستان، شفاف سازی مصرف کنندگان و نرخ گاز مایع را از مزایای این طرح برشمرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان ساماندهی توزیع گاز مایع، بهینه سازی مصرف، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و در درجه اول رضایتمندی مردم را از دیگر مزایای اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع عنوان کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان نیز ضرورت اجرای طرح توزیع الکترونیکی گازمایع را اقدام براساس تکلیف قانونی، نابسامانی توزیع، ساماندهی گاز مایع و از بین بردن صف عنوان کرد و افزود: توزیع گازمایع باید فقط به صورت الکترونیکی انجام شود و عدم اجرای آن ترک فعل محسوب می‌شود و منجر به جریمه و حتی ابطال مجوز صاحب امتیاز خواهد شد.

مجتبی شجاعی با اشاره به اینکه جلسات و پیگیری های متعددی در زمینه اجرایی شدن کامل این طرح در سیستان و بلوچستان انجام شده و درحال انجام است گفت: شرکت‌های توزیع کننده موظف شدند درصد رشد توزیع الکترونیکی را به تدریج افزایش دهند تا عرضه سوخت به صورت مطلوب و الکترونیکی انجام شود و مردم استان مشکلی در زمینه تامین گازمایع مشکلی نداشته باشند.

آیین نامه شفاف سازی وظایف هریک از ارکان اجرایی برای ساماندهی نحوه تخصیص و توزیع گازمایع در بخش های مختلف مصرف در نشست هیأت وزیران در آبان ماه 1401تصویب شد و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مکلف شد تحویل گازمایع به مصرف کننده را صرفا با احراز هویت و فعالیت آن و براساس اعلام میزان فعالیت توسط دستگاه متولی، تخصیص و در مبادی مشخص شده توسط آن شرکت تحویل می دهد. تحویل گازمایع به مصرف کنندگان بخش خانگی توسط شرکت موزع و صرفا از طریق توزیع الکترونیکی سوخت انجام می شود.

برچسب‌ها