کد خبر 166349
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲

ارتش:

سیره شهید صیاد شیرازی، الگویی برای تصمیم‌های کلان دفاعی خواهد بود

 سیره شهید صیاد شیرازی، الگویی برای تصمیم‌های کلان دفاعی خواهد بود

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای با گرامیداشت یاد شهید صیاد شیرازی تاکید کرد که سیره این شهید والامقام در زندگی شخصی و نظامی به عنوان الگویی ماندگار، راه حل بسیاری از مشکلات و چالش‌های زندگی و راه‌گشای تصمیم‌های کلان دفاعی خواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ متن بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
مِّنَ ٱلمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰاهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیهِۖ فَمِنهُم مَّن قَضَیٰ نَحبَهُۥ وَمِنهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِیلٗا
بیست و چهارمین سالگرد شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی؛ فرمانده‌ای دلیر، مدیری مجاهد، میدان‌دار وحدت و همدلی نیروهای مسلح و الگوی اخلاص را گرامی می‌داریم.
شهید بزرگوار صیاد شیرازی نقش بسزایی در موفقیت‌های ادوار مختلف قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و پس از آن داشت. این شهید والامقام در دوران قبل از انقلاب از افسران پاک‌دل و کم‌نظیر ارتش و از یاران صدیق امام بود که در مبارزات و ساماندهی مبارزان علیه رژیم ستمشاهی نقش موثری ایفا کرد.
شهید سپهبد صیاد شیرازی با نبوغ نظامی منحصربه‌فرد خود در دوران دفاع مقدس و فرماندهی نیروی زمینی ارتش منشا اقدامات بی بدیلی بود که با ایجاد وحدت و همدلی میان رزمندگان ارتش و سپاه منجر به پیروزی در جبهه‌های مختلف حق علیه باطل شد که این خلاقیت و بزرگ‌مردی در عملیات مرصاد و شکست تاریخی منافقین به اوج خود رسید.
این شهید بزرگوار که از شخصیت‌های مورد اعتماد امامین انقلاب بود نه تنها در ارتش جمهوری اسلامی ایران بلکه در نیروهای مسلح شخصیتی محبوب به شمار می رفت و به عنوان یک فرمانده دلاور و ولایی مورد احترام بود و جایگاه والایی در نزد عامه مردم داشت.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پیامشان بمناسبت شهادت  شهید صیاد شیرازی، از ایشان  به عنوان امیر سرافراز ارتش اسلام و سرباز صادق و فداکار دین و قرآن، نظامی مؤمن و پارسا و پرهیزکار، یاد کردند که همانند دیگر مردان حق از روزی که قدم در راه انقلاب نهادند همواره سر و جان خود را برای نثار در راه خدا بر روی دست داشتند.
بدون شک مطالعه سیره این شهید والامقام در زندگی شخصی و نظامی به عنوان الگویی ماندگار، راه حل بسیاری از مشکلات و چالش‌های زندگی و راه‌گشای تصمیم‌های کلان دفاعی خواهد بود.
ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و عرصه آمادگی دفاعی و امنیت، به ویژه شهید سپهبد علی صیاد شیرازی اعلام می دارد؛ رزمندگان دلیر ارتش همواره پا در رکاب و با تأسی به فرهنگ والای جهاد و شهادت و آرمان های والای شهیدان بویژه شهید صیاد شیرازی در دفاع از تمامیت ارضی، استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی لحظه ای درنگ نکرده و به دشمنان در صورت هرگونه اقدام نابخردانه در تعدی به مرزهای کشور پاسخی دندان شکن و کوبنده خواهند داد.»

برچسب‌ها