کد خبر 166274
۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری صورت می‌گیرد؛

آغاز دور دوم پاسخگویی دولتمردان به تماس‌های مردمی از فردا

آغاز دور دوم پاسخگویی دولتمردان به تماس‌های مردمی از فردا

در راستای رویکرد مردمی دولت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم، دور دوم پاسخگویی برخط دولتمردان به تماس‌های تلفنی مردمی از فردا (یکشنبه) با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری آغاز می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ در راستای رویکرد مردمی دولت آیت‌الله سید‌ ابراهیم رئیسی مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور طی سال گذشته، وزیران، معاونان و اعضای کابینه موظف شدند در روزهای مشخصی از هفته پاسخگوی تماس‌های تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری باشند.

به همین منظور دور نخست پاسخگویی برخط دولتمردان ششم آذرماه 1401 با حضور «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، کلید خورد و در ادامه دولتمردان در جریان پاسخگویی به تماس‌های تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شدند و هر هفته از ساعت 13 تا 14 پاسخگوی طرح، نظرات، ایده‌ها، شکایت‌ها و درخواست‌های مردم در حوزه مأموریتی خود بودند.

همچنین رئیس‌جمهور در 30 بهمن ماه سال گذشته در محل مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حاضر شد و پای درد دل‌ها و دغدغه‌های برخی شهروندان نشست که برای نخستین بار بود یک رئیس‌جمهور با حضور در این مرکز مستقیم پاسخگوی تماس‌های مردم شد.

دور نخست پاسخگویی مستقیم مسئولان به تماس مردمی که با مرتضوی آغاز شده بود ششم فروردین ماه امسال با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور پایان یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رئیس مرکز نظارت بر ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: یکی از اقدامات مهم و متفاوت این مرکز را در مقایسه با دولت‌های گذشته، حضور اعضای کابینه در 3 ماه گذشته از جمله حضور آیت‌الله رئیسی برشمرد و گفته بود که رئیس جمهور در بهمن ماه امسال بدون واسطه در این مرکز حاضر شد و پای دغدغه‌های مردم نشست که این نخستین بازدید رئیس جمهور از راه اندازی مرکز ارتباطات مردمی در تاریخ انقلاب بوده و تاکنون سابقه نداشته که رئیس قوه مجریه در مرکز حاضر شود و پای حرف مدیران مرکز بنشیدند که این اقدام وی اهمیت جایگاه این مرکز را به اثبات رساند.

وی این را هم گفت: آقای رئیسی در این بازدید به شکل نمادین در اهمیت جایگاه مرکز، خود به پرسش‌های مردمی پاسخ داد که عمده موضوعات در زمینه اداری و معیشتی بود و در عین حال تذکر و دستورات لازم را اعمال کرد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی درباره پیگیری‌های مطالبات مردمی در سامانه برخط پاسخگویی مردم گفت: تک‌تک تماس‌ها و دستورهای اعمال شده توسط اعضای کابینه در قالب فُرمی به مرکز تحویل داده می‌شود و مرکز از طریق اداره کل ارتباطات سفرها آن را به دفتر وزیر ابلاغ و دفتر هم پیگیری می‌کند تا در مدت زمان مشخص نتیجه آن اقدام به مرکز گزارش شود؛ اگر نتیجه به مرکز ارائه نشود، اداره کل بازرسی نظارت ارزیابی عملکرد مرکز، پیگیری نهایی را برای اجرایی شدن دستور انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی همچنین گفت: که این روند تداوم دارد و این گونه نیست با اتمام دوره نخست متوقف شود بلکه این چرخش ادامه دارد و مرکز و شخص رئیس‌جمهور پای خط پاسخگویی مردم برای پیگیری مطالبات مردم است.

برچسب‌ها