کد خبر 166156
۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

یک شهید، یک درس؛

دشمنان ما در همه شكل به جنگ اين نظام مقدس به‌پا خواسته‌اند

دشمنان ما در همه شكل به جنگ اين نظام مقدس به‌پا خواسته‌اند

در قسمتی از وصیتنامه شهید مسعود عالی فکر آمده است: «امروز خود شاهد هستيد كه دشمنان ما در همه شكل و قيافه به جنگ اين نظام مقدس بپا خواسته‌اند و سعى در نابود كردن ارزشهاى مقدس اين انقلاب الهى را دارند. آنوقت من به امور عادى زندگى خود ادامه بدهم، هرگز اين تفكر برايم قابل قبول نیست».

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ شهید مسعود عالي فكر، بيست و سوم مردادماه سال 1343، در تهران و در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. در کودکی و نوجوانی تحت تربیت دینی و مذهبی خانواده، زمینه برای رشد صفات و فضائل اخلاقی در او فراهم شد. وی دوران دبستان را درحالی پشت سرگذاشت که علاقه وافری به مطالعه کتابهای غیردرسی به ویژه کتب دینی داشت. از همان کودکی در مجالس مذهبی شرکت میکرد. تحصیلات خود را تا پايان متوسطه در رشته علوم اقتصادي ادامه داد و ديپلم گرفت.

از سالها 1364 تا 1367 در بسیاری از تحرکات و عملیات نظامی وسیع رزمندگان اسلام مانند والفجر 8، کربلای 4 و 5 و 8 والفجر 10 و بیت المقدس 7 حضور فعال داشت و بارها مجروح شده بود که پس از درمان و بهبودی نسبی، باز هم با عزمی راسخ و استوار به منطقه می شتافت.

سرانجام نهم مرداد ماه سال 67 در آخرین حضورش در جبهه، به عنوان تیربارچی شرکت نمود و هنگامی که نزدیک بود به محاصره تانکهای دشمن درآیند فرماندهشان دستور عقب نشینی را برای همه افراد مگر دو تیربارچی صادر کرد، یکی از آن دو نفر مسعود بود که از سوی متجاوزان بعثی تیری به قلبش اصابت نمود ودرحالیکه، ذکر یا زهرا یا مهدی بر زبان داشت به فیض شهادت نائل آمد.

در قسمتی از وصیتنامه شهید مسعود عالی فکر آمده است: «امروز خود شاهد هستيد كه دشمنان ما در همه شكل و قيافه به جنگ اين نظام مقدس بپا خواسته‌اند و سعى در نابود كردن ارزشهاى مقدس اين انقلاب الهى را دارند. آنوقت من به امور عادى زندگى خود ادامه بدهم و بگويم كه ديگران هستند و انجام مى‌دهند،كه هرگز اين تفكر برايم قابل قبول نبود و هر چند كارى انجام نمى‌دادم و كار اصلى را شهدا و رزمندگان عزيز با ايثار و از خودگذشتگى و با گمنامى براى رضاى خدا انجام مى‌دهند.

عزيزان من، مسئله‌اى كه در حال حاضر انقلاب اسلامى در آن درگير است وجود همه‌گونه توطئه در هر شكل است و اگر امروز ديديد افرادى به اسم حزب‌اللهى و يا مدافع انقلاب كارهائى خلاف حرف امام انجام دادند بدانيد اينها دشمنان انقلاب و امام هستند و امروز هر كس در خط امام و مطيع امام بود مدافع انقلاب و محرومين است و خطا و سوءاستفاده بعضى شما را مايوس از انقلاب نكند كه هر كس قصد خيانت و به هدر دادن خون شهدا داشته و به فكر كسب مقام و سوءاستفاده از ثمرات خون شهداست سزاى خيانت خود را خواهد ديد.

عزيزان مى‌دانم كه رفتنم براى شما مشقاتى دارد ولى بدانيد كه امانت‌دار بوديد و براى حفظ اسلام و رضايت خداوند صورت گرفت و انشاالله خداوند به شما بزرگواران صبر عنايت فرمايد.»

 

برچسب‌ها