کد خبر 166008
۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

«حیات» بررسی کرد؛

فروش سکه در مرکز مبادله، عامل کنترل قیمت ارز و طلا در بازار آزاد

فروش سکه در مرکز مبادله، عامل کنترل قیمت ارز و طلا در بازار آزاد

فروش سکه در مرکز معاملات، اقدامی هوشمندانه از سوی دولت سیزدهم و بانک مرکزی است که به تبع آن می‌توان چشم انتظار نتایجی مثبت در کنترل بازار ارز و طلا بود. این اقدام کارشناسانه از سوی دولت باعث خواهد شد تا  قیمت‌ بازار آزاد نیز تحت تاثیر بازار مبادله ارز و طلا قرار گرفته و التهاب ساختگی این بازار کنترل شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ با افزایش قیمت دلار و سکه در بازار، دولت و بانک مرکزی در اقدامی مشترک و هوشمندانه راهکارهایی را با هدف کنترل قیمت‌ در این بازارها در پیش گرفته‌اند که جدیدترین اقدام در این خصوص، عرضه ربع سکه در مرکز معاملات ارز و طلا است.

بر اساس این گزارش، مرکز مبادله ایران با هدف کمک به کنترل قیمت در بازار طلا، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که معاملات ربع سکه بهار آزادی با نماد «ربع سکه» در سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران از روز سه‌شنبه (15 فروردین ماه) آغاز شد. بر این اساس ربع سکه تنها توسط بانک مرکزی عرضه می‌شود و امکان خرید آن تنها از طریق کارگزاران عضو مرکز مبادله ارز و طلا امکان‌پذیر است.

به نظر بسیاری از کارشناسان، دولت با فروش ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلا و ایجاد بستر لازم برای شناسایی تقاضای واقعی در این بازار، راهکار مناسب و هدفمندی را دنبال می‌کند.

با اقدامات کارشناسانه و هدفمند دولت و بانک مرکزی در راستای سر و سامان دادن به بازار ارز و طلا، تمام این درخواست ها در مرکز مبادله ارز و طلا جمع‌آوری شده و باعث شده است متقاضیان واقعی شناسایی شوند.

در پایان گفتنی است که ایجاد بستر لازم برای فروش سکه در مرکز معاملات، از سوی دولت سیزدهم و بانک مرکزی، اقدامی هوشمندانه به نظر می‌رسد که به تبع آن میتوان چشم انتظار نتایجی مثبت در کنترل بازار ارز و طلا بود. این اقدام باعث خواهد شد تا  قیمت‌ بازار آزاد نیز تحت تاثیر بازار مبادله ارز و طلا قرار گرفته و التهاب ساختگی این بازار کنترل شود.

گزارش: معصومه غفاری

برچسب‌ها