کد خبر 165773
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

موزه‌ها در ماه رمضان تا ساعت چند باز است؟

موزه‌ها در ماه رمضان تا ساعت چند باز است؟

ساعت بازدید از موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تا پایان ماه مبارک رمضان از 9 تا 18 است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی سال گذشته طی بخش‌نامه‌ای ساعت بازدید از موزه‌ها را در دو بخش نیمه اول و نیمه دوم سال زمان‌بندی کرد. طی این بخش‌نامه ساعت بازدید از موزه‌های زیر نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سراسر کشور، در نیمه اول سال (از ساعت 9 تا 19) و در نیمه‌ دوم سال و از ابتدای مهر تا پایان اسفندماه (از ساعت 8 تا 17) است. این در حالی است که همزمان با فرا رسیدن نوروز 1402 و تقارن آن با ماه مبارک رمضان بازدید از مجموعه‌های فرهنگی تاریخی و موزه‌ها در ایام نوروز (1 تا 12 فروردین) از ساعت 10 تا 21 اعلام شد.

با پایان یافتن تعطیلات نوروزی مرتضی ادیب‌زاده مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده است با توجه به تداوم ماه مبارک رمضان ساعت کاری موزه‌ها از روز دوشنبه - 14 فروردین‌ماه 1402 - تا پایان ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت 9 تا 18 خواهد بود.

هر سال طبق بخش‌نامه‌ای که وزارت میراث‌فرهنگی ابلاغ می‌کند موزه‌ها و مجموعه فرهنگی-تاریخی روزهای پس از مراسم‌های احیا و شب قدر یک ساعت کار خود را دیرتر آغاز می‌کنند و 21 رمضان مصادف با شهادت امیرالمومنین (ع) تعطیل است.

امسال طبق تقویم رسمی کشور، یکشنبه 20 فروردین (شب 19رمضان)، سه‌شنبه 22 فروردین (شب 21 رمضان) و پنجشنبه 24 فروردین (شب 23 رمضان) شب‌های احیا و قدر است.

برچسب‌ها