کد خبر 165682
۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

وزیر راه و شهرسازی:

سفرهای ریلی و هوایی بیشترین رشد جابه‌جایی را در نوروز 1402 ثبت کرد

سفرهای ریلی و هوایی بیشترین رشد جابه‌جایی را در نوروز 1402 ثبت کرد

وزیر راه و شهرسازی با اعلام رشد 3٫5 درصدی تردد جاده‌ای در نوروز امسال، گفت: در بخش ریلی رشد 30 درصدی، در بخش هوایی رشد 20 درصدی و در بخش دریایی رشد 12 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل ثبت کردیم.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» امروز دوشنبه 14 فروردین در گفتگوی تلویزیونی در خصوص وضعیت تردد در جاده‌ها و رفع نقاط پرحادثه ضمن تشکر از همکاری پلیس راهور، فعالان راهداری، فعالان صنعت ریلی، هوایی و دریایی، آخرین آمار سفرهای نوروزی را اعلام کرد.

وی گفت: ترددها در جاده‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه و نیم درصد افزایش، در بخش ریلی با یک میلیون و 600 هزار سفر رشد 30 درصدی، در بخش هوایی با جابه‌جایی بیش از 2 میلیون نفر رشد 20 درصدی را تجربه کردیم.

بذرپاش ادامه داد: در حوزه دریایی نیز در ایام نوروز بیش از 6 میلیون و 200 هزار نفر تردد در دریا داشتند که هم‌زمان 600 هزار خودرو نیز جابه‌جا شد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشت.

وی با تاکید بر سیاست وزارت راه و شهرسازی برای کاهش حوادث جاده‌ای در خصوص رفع نقاط پرحادثه، گفت: در سال گذشته 350 نقطه پرحادثه رفع شد. هم‌اکنون رفع نقاط پرحادثه در 870 نقطه تا پایان دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا رییس پلیس راهور نیز با اعلام افزایش سه ونیم درصدی تردد در جاده‌ها در طرح ترافیکی نوروز 1402 از کاهش 22 درصدی جان‌باختگان سفرهای نوروزی خبر داده اما گفته است 16 هزار نفر در طی این مدت مجروح شده‌اند.

برچسب‌ها