کد خبر 247235
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

بازگشت مبلغ اختلاس بندر امام به بیت‌المال/ ردیابی متهم فراری

بازگشت مبلغ اختلاس بندر امام به بیت‌المال/ ردیابی متهم فراری

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از استفاده سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر رشد ۶ درصدی سفرها در حوزه مسافری دریایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات، علی‌اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ در نشست ارائه گزارش خدمت رسانی، اقدامات و عملکردهای وزارت راه و شهرسازی در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ گفت: کل سفرهای دریایی انجام شده در نوروز امسال بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ لقایت ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود.

وی با بیان اینکه در حوزه مسافری دریایی سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر به ثبت رسید، ادامه داد: سفرهای دریایی در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶ درصدی داشت.

صفایی ادامه داد: همچنین در حوزه گردشگری دریایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سفر به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت ۷ درصدی داشت.

همچنین، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اختلاس ۱۰۸ میلیارد تومانی را در بندر امام تایید کرد و گفت: از مردم عذرخواهی می‌کنم، گفت: شخصی به نام آرش اشتری شیادانه ۱۰۸ میلیارد تومان را اختلاس کرده است.

صفایی گفت: ردیابی این متهم در دستور کار قرار گرفته و قطعاً این مبلغ خارج شده از کشور به بیت‌المال مجدد واریز می‌شود. اختلاس‌گر با اسم «آرش اشتری» که سمت کارشناس مسؤول مالی یکی از ادارات مالی بنادر تابع را برعهده داشت که گستاخانه ۱۰۸ میلیارد تومان را از کشور خارج کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: چند روز بعد این اختلاس توسط مسؤولان حراست کشف و هم‌اکنون وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و دادستانی در حال ردیابی فرد مذکور هستند و برخورد قاطع با متخلف انجام خواهد شد.

وی افزود: از (۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲) تا (۱۵ فروردین ۱۴۰۳) بیش‌از ۶ میلیون تردد مسافری و گردشگری دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام و ۶۸۹ هزار خودرو بین بنادر به‌ویژه در غرب استان هرمزگان از جمله بنادر چارک، پل و آفتاب با جزایر قشم و کیش جابه‌جا شد.

صفایی در پایان خاطرنشان کرد: در میزان تردد مسافر نوروزی ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته، تغییر محسوسی در آمار مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha