کد خبر 165305
۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵

گزارش «حیات» از اتفاقات مهم ورزش ایران در سالی که کذشت؛

آبان ماه 1401؛ فاجعه تاریخی شاگردان کی روش در قطر

آبان ماه 1401؛ فاجعه تاریخی شاگردان کی روش در قطر

بدترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران در آبان 1401 و در جام جهانی قطر مقابل انگلیس رخ داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ آبان ماه 1401 چند اتفاق  فوتبالی مهم داشت که اعلام فهرست تیم ملی از سوی کی روش یکی از آنها بود. سرمربی پرتغالی 25 نفر به اردوی تیم ملی دعوت کرد و به جز امید ابراهیمی مصدوم که از این آوردگاه جا مانده بود، یک جای خالی در این لیست باقی ماند و از طرفی حضور 4 گلر در بین این نفرات از دیگر موارد عجیبی بود که هیچ وقت پاسخ قانع کننده ای از سوی کی روش بابت آن داده نشد.

سرلک، نورافکن و فلاح سه نفری بودند که از فهرست نهایی خط خوردند و البته به عقیده خیلی ها محمد محبی هم شایستگی حضور در بین مسافران جام جهانی را داشت.

شروع جام جهانی قطر هم اتفاق مهم روزهای پایانی آبان ماه بود. دیدار افتتاحیه میان قطر میزبان و اکوادور که به برتری 2 بر صفر میهمان این بازی ختم شد و یک روز بعد 30 آبان ماه بود که تیم ملی ایران در سخت ترین مصاف خودش در همان گام اول به مصاف انگلیس رفت و ضعیف ترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران در یک آوردگاه مهم رقم خورد.

در دقایق ابتدایی بازی بود که علیرضا بیرانوند از ناحیه بینی مصدوم شد و به بیرون رفت و حسین حسینی جای او را در ترکبب اصلی گرفت و از آن به بعد بود که هر چند دقیقه یک بار دروازه تیم ملی ایران باز می شد و در نهایت شکست سنگین 6 بر صفر رقم خورد.

این شکست سنگین واکنش های منفی زیادی از سوی فوتبالدوستان به همراه داشت و تقریباً همه متوجه شده بودند که کار ایران در قطر تمام است و شانس اندکی برای صعود باقی مانده بود که موکول به دیدارهای بعدی مقابل ولز و آمریکا شده بود.

برچسب‌ها