کد خبر 164946
۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

گزارش «حیات» از اتفاقات مهم ورزش ایران در سالی که گذشت؛

اردیبهشت ماه 1401: پایان دادن فرهاد به سلطنت پرسپولیس و حسرت 9 ساله آبی‌ها

اردیبهشت ماه 1401: پایان دادن فرهاد به سلطنت پرسپولیس و حسرت 9 ساله آبی‌ها

استقلال در اردیبهشت ماه سال 1401 موفق شد با برتری مقابل فولاد، 3 هفته زودتر از پایان فصل قهرمانی خودش را در لیگ برتر مسجل کند و به نوار 5 ساله قهرمانی پرسپولیس پایان دهد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ اردیبهشت 1401 ماه پر سرو صدایی در ورزش ایران نبود ولی چند اتفاق ویژه از جمله قهرمانی نساجی در جام حذفی و صدور حکم قطعی پرونده جنجالی بازیکن گابنی گل گهر از سوی استیناف داشت و البته مهم‌ترین اتفاق این ماه در روزهای پایانی آن رخ داد. جایی که استقلال به مصاف فولاد خوزستان رفت و با برتری در این بازی توانست 3 هفته زودتر از پایان فصل قهرمانی خودش را مسجل کند. این قهرمانی آبی‌ها پایانی بر پنج قهرمانی پیاپی پرسپولیس در سالهای گذشته و البته حسرت 9 ساله آبی‌ها در بالا بردن جام بود.

استقلال با فرهاد مجیدی مجیدی توانست کاری مهم انجام دهد و در شرایطی که سه هفته تا پایان فصل مانده بود با توجه به نتیجه بازی پرسپولیس مقابل سپاهان و شکست این تیم مقابل حریف اصفهانی به 9 امتیاز اختلاف در صدر جدول رسید و در پایان بازی آبی‌های پایتخت جشن قهرمانی گرفتند.

این نتیجه در شرایطی رخ داد که 5 قهرمانی گذشته لیگ برتر به صورت متوالی به پرسپولیس رسیده بود و این قهرمانی ها تنش هایی هم در فضای فوتبال ایران ایجاد کرده بود و استقلالی‌ها عقیده داشتند حمایت‌های وزارت ورزش و تبعیض میان سرخابی ها باعث رقم خوردن این نتایج شده است و اتفاقا در نخستین فصلی که مسعود سلطانی فر به دلیل تغییر دولت از روی صندلی وزارت ورزش بلند شد این توالی قهرمانی‌ها پایان یافت تا استقلالی‌ها آن را دلیلی بر صحت ادعاهای پیشین خود بدانند.

در این میان حکم پرونده جنجالی مهاجم گابنی گل گهر هم موثر بود چرا که 7 امتیاز از این تیم کسر کرده و 2 امتیاز به حساب استقلال واریز کرد که با اعتراض این باشگاه سیرجانی و همچنین پرسپولیسی‌ها همراه بود. 25 اردیبهشت 1401 روز مسجل شدن قهرمانی استقلالی‌ها در لیگ بیست و یکم بو

د.

 

برچسب‌ها