کد خبر 164774
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

به‌ دلیل شرایط نامساعد جوی تا 28 اسفند ماه؛

سفر دریایی به کیش ممنوع شد

سفر دریایی به کیش ممنوع شد

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، تردد شناورهای مسافری در بنادر غرب این استان و سفرهای دریایی به مقصد کیش به دلیل شرایط نامساعد جوی تا صبح روز یکشنبه 28 اسفندماه جاری ممنوع است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ مرتضی سالاری - مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان - اظهار کرد: با توجه به هشدارهای مکرر هواشناسی مبنی بر وزش باد نسبتا شدید غربی و مواج شدن دریا، تردد شناورها از بنادر آفتاب و چارک به مقصد جزیره کیش متوقف شده و این محدودیت تا صبح روز یکشنبه 28 اسفندماه جاری ادامه دارد. 

وی ادامه داد: مسافرانی که قصد تجربه سفرهای دریایی از مسیر غرب به مناطق گردشگری از جمله جزیره کیش را دارند، قبل از اقدام به سفر با ارسال عدد 2 به سامانه پیامکی 50004001983692 از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند. 

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با بیان اینکه تعطیلی بنادر مسافری در شرایط نامساعد جوی به دلیل ارتقا سطح ایمنی سفر و سلامت جان مسافران است، تاکید کرد: مسافران و گردشگران با اطلاع قبلی از طریق سامانه پیامکی اعلام شده و برنامه‌ریزی از چگونگی وضعیت دریایی منطقه اطلاع یافته و در صورت تعطیلی بنادر به هیچ عنوان از شناورهای غیرمجازی که بدون استانداردهای لازم و ارتباط رادیویی با مراکز جست‌وجو و نجات هستند، استفاده نکنند. 

برچسب‌ها