کد خبر 164765
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

نهضت بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری در 400 شهر

نهضت بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری در 400 شهر

معاون وزیر راه و شهرسازی از انجام نهضت بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری در 400 شهر در سال 1401 خبر داد و گفت: در برنامه است تا 3 سال آتی در محلات فرسوده و ناکارآمد مشکلی تحت عنوان معابر خاکی وجود نداشته باشد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «محمد آئینی»، معاون وزیر راه و شهرسازی، بخشی از عملکرد شرکت را در سال 1401 در خصوص نهضت بهسازی و آسفالت معابر خاکی در محلات فرسوده و ناکارآمد شهری تشریح کرد و توضیح داد: شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال 1401 نهضت بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری را از محل اعتبارات بند ز تبصره یک قانون بودجه سال 1400 و 1401 در قریب به 400 شهر با همکاری شهرداری‌ها آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر حمایت وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌های شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در سال 1401 معادل 113 هزار تن قیر به ارزش 10600میلیارد ریال تخصیص داده شد که این مقدار 5 برابر سال 1399 با مبلغ 2100 میلیارد است.

برنامه آسفالت 39 میلیون مترمربع از سطح معابر بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از بدترین چهره‌های محرومیت و مشکلات رایج در محلات فرسوده و ناکارآمد شهری را کیفیت پایین معابر و حتی فاقد آسفالت بودن بسیاری از کوچه ها در محلات هدف عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 39 میلیون متر مربع از سطح معابر بافت‌های محلات فرسوده و ناکارآمد شهری خاکی است و نیاز به بهسازی و آسفالت دارد به همین منظور شرکت بازآفرینی شهری ایران در سال 1401 با اختصاص این میزان قیر در قالب تفاهمنامه به شهرداری‌ها ، نهضت ملی بهسازی و آسفالت معابر را آغاز کرد.

آیینی تصریح کرد: در برنامه است تا با همکاری دستگاه‌های مربوطه و سازمان شهرداری‌ها، بهسازی و آسفالت معابر محلات فرسوده و ناکارآمد شهری طی 3 سال آتی به اتمام برسد و دیگر معضلی تحت عنوان معابر خاکی در محلات وجود نداشته باشد.

آسفالت و بهسازی معابر خاکی محلات هدف در 400 شهر

وی گفت: محلات مشمول طرح بهسازی معابر خاکی در محلات فرسوده و ناکارآمد بیش از 400شهر بود.

آیینی با اشاره به اینکه دسکم 2 هزار کیلومتر طول از قیر رایگان مجموعه وزارت راه و شهرسازی بهره‌مند شدند برخی از استان‌های بهره‌مند از نهضت بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری را شامل 71 شهر در استان اصفهان ، 31 شهر در استان خراسان رضوی، 22 شهر در استان مازندران، 19 شهر در استان خوزستان عنوان کرد.

برچسب‌ها