کد خبر 164574
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱

همزمان با شروع سفرهای نوروزی انجام شد؛

تفاهم 4 شرکت هواپیمایی برای کاهش تاخیر پروازهای نوروزی

تفاهم 4 شرکت هواپیمایی برای کاهش تاخیر پروازهای نوروزی

هم‌زمان با شروع پروازهای نوروزی 4 شرکت هواپیمایی آتا، آسمان، قشم ایر و هما با هدف کاهش تاخیرهای پروازی و برای پشتیبانی از یکدیگر در سفرهای نوروزی تفاهم‌نامه مشترک منعقد کردند.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ «حسام قربانعلی» درباره جزییات نشست مشترک «هما» با 3 شرکت هواپیمایی دیگر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این جلسه که با میزبانی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، هدف مبارک خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به مسافران نوروزی را دنبال می‌کند تا با هم‌افزایی بین چند شرکت هواپیمایی بتوانیم خدمات به مسافران را در ایام تعطیلات سال نو افزایش دهیم.

سخنگوی هواپیمایی هما ادامه داد: بر این اساس این 4 شرکت هواپیمایی هم‌پیمان موظف هستند در صورت تاخیر و خرابی هواپیمای یکدیگر، خدمات جایگزین را در ایستگاه پروازی به مسافران ارائه کنند تا از تاخیر بیشتر جلوگیری شود.

در این جلسه که با حضور مدیران عامل هواپیمایی آتا، آسمان، قشم ایر و ایران ایر برگزار شد، مدیران ایرلاین‌ها موظف شدند با هدف تکریم مسافران نوروزی و با پشتیبانی از یکدیگر این مرحله از سفرهای نوروزی را که از 25 اسفند تا 15 فروردین برگزار می‌شود با حداقل تاخیر و افزایش رضایتمندی مسافر به پایان برسانند.

امسال برای انجام سفرهای نوروزی حدود دو میلیون و 300 هزار صندلی پرواز در مسیرهای داخلی و خارجی عرضه شده است؛ همچنین توجه به اهمیت مدیریت سفرهای نوروزی و همچنین با توجه به پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی، ستاد تسهیل سفرهای هوایی نوروز 1402، برای نخستین بار در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل خواهد شد.

این ستاد کار عملیاتی خود را از تاریخ 24 اسفند 1401 آغاز کرد و تا 15 فروردین 1402 ادامه خواهد داد؛ در این ستاد عوامل نظارتی و اجرایی از سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی با رصد 24 ساعته فعالیت‌های مربوط به سفرهای هوایی و خدمات رسانی به مردم را پایش خواهند کرد.

برچسب‌ها