کد خبر 164014
۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

ارتباط ایران و روسیه زمینه ساز تقویت پایه اقتصادی و سیاسی است

 ارتباط ایران و روسیه زمینه ساز تقویت پایه اقتصادی و سیاسی است

عمویی با اشاره به اینکه ارتباطات بین ایران و روسیه می تواند کمکی بر تقویت پایه‌های اقتصادی و تقویت تولید ملی در داخل ایران باشد،گفت: ما دو کشور همسایه هستیم که هر دو ظرفیت‌های اقتصادی، سیاسی و همکاری‌های مشترک داشته و امیدوارم بتوانیم از طریق این تعاملات منافع ملی خود را تقویت کنیم.

ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: جمهوری اسلامی ایران برای روابط خارجی خود باید از همه فرصت‌ها بهرمند شود و ارتباط با همه کشورهایی که رویکرد خصمانه با ایران ندارند در دستور کار است و در هر ارتباطی، پیگیری منافع ملی مهمترین اولویت و هدف گذاری است.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: در سال‌های اخیر در چارچوب منافع ملی ارتباطات کشورمان با روسیه توسعه داشته که بخشی از این موضوع به دلیل اشتراکات در مواضع سیاسی بوده که باعث گشایش تعاملات تجاری بین دو کشور هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این ارتباطات می تواند کمکی بر تقویت پایه‌های اقتصادی ایران، روسیه و تقویت تولید ملی در داخل ایران باشد،گفت: در همین چارچوب ارتباطات دو جانبه ایران و روسیه به کشور ثالث ارتباطی ندارد و علیه کشور ثالثی هم نیست. ما دو کشور همسایه هستیم که هر دو ظرفیت‌های اقتصادی، سیاسی و همکاری‌های مشترک داشته و امیدوارم بتوانیم از طریق این تعاملات منافع ملی خود را تقویت کنیم.

برچسب‌ها