کد خبر 163887
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در گفتگو با «حیات» عنوان کرد؛

تکیه بر اراده ملی، تضمین کننده موفقیت اقتصادی در ارتباطات بین‌المللی

تکیه بر اراده ملی، تضمین کننده موفقیت اقتصادی در ارتباطات بین‌المللی

«بیگی» گفت: عزت، حکمت و مصلحت کشورمان ایجاب می‌کند تا ارتباطات بین‌المللی ایران با سایر کشورها را با در نظر گرفتم اصول‌ و چهار‌چوب های انقلاب و نظام، گسترش دهیم و در ارتباطات بین‌المللی با تکیه بر همراهی و اراده ملی پیش برویم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ سفر «حجت الاسلام رئیسی»، رئیس جمهور ایران به چین را می‌توان از دو  جهت مورد ارزیابی قرار داد. نکته اول اینکه این سفر و گسترش روابط با چین، یکی از قدرت‌های برگ جهان، نشان از حضور زنده و پویای ایران در عرصه سیاست خارجی  و عدم انزوا در برابر فشار، تحریم و محدودیت‌های غربی است و دومین نکته حرکت به سوی اجرایی کردن مهم‌ترین سند دوجانبه ایران با کشورهای دیگر موسوم به برنامه جامع 25 ساله ایران و چین، که می‌تواند بستر‌ساز گسترش تعاملات تجاری و اقتصادی کشورمان در جامعه جهانی باشد.

«بیگی»، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در گفتگو با خبرنگار اقتصادی حیات، با اشاره به سفر اخیر رئیسی به چین و تاثیرات این سفر به اقتصاد کشورمان، گفت: انتظار این است که ایران با رعایت اصل نه شرقی و نه غربی جدیت لازم را در تمام حوزه‌های ارتباطی کشورمان با سایر کشورها از جمله چین داشته باشد و این به این معنا نیست که به در خانه غرب برویم و برای ایجاد روابط به غرب التماس کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: عزت، حکمت و مصلحت کشورمان ایجاب می کند تا ارتباطات بین‌المللی ایران با سایر کشورها را با در نظر گرفتم اصول‌ و چهار‌چوب های انقلاب و نظام، گسترش دهیم و در ارتباطات بین‌المللی با تکیه بر همراهی و اراده ملی پیش برویم. چرا که اگر این انسجام و همراهی ملی پشتوانه عمل‌کرد دولت مردان ما در تمام عرصه‌ها باشد، شاهد پیروزی و موفقیت ایران در تمامی روابط از جمله روابط اقتصادی و تجاری خواهیم بود.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به این حجم از تهاجمات بین‌المللی و تلاش برای مشروعیت‌زدایی که علیه کشورمان صورت می‌گیرد، قبل از هر چیز باید به فکر تقویت سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و قوام انسجام ملی باشیم تا بتوانیم تبلیغات منفی علیه کشور را خنثی کرده و از آنها عبور کنیم.  

برچسب‌ها