کد خبر 163515
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

«حیات» گزارش می‌دهد؛

حضور بخش خصوصی، تضمین موفقیت نهضت ملی مسکن

حضور بخش خصوصی، تضمین موفقیت نهضت ملی مسکن

با دعوت وزیر راه از صنعتی‌سازان در اجرای طرح ملی مسکن، این امکان از سوی وزارت راه برای فعالان حوزه صنعت ساخت و ساز فراهم شده که با بهره‌مندی از این ظرفیت، اقدام به  مشارکت و ساخت مسکن در این طرح کرده و به اندازه مشارکتی که داشتند قدر‌السهم خود را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ طرح اقدام ملی مسکن، طرحی است که برای ادامه و تکمیل اقدام ناتمام مسکن مهر که از دولت نهم و دهم آغاز و قرار شد که طی چند مرحله اجرایی شود. همچنین زمین مورد نیاز این طرح از سوی دولت تامین شده و سعی شده است که مشکلات و ایرادات مسکن مهر در آن تکرار نشده و رفع شود.

گفتنی است که شروع  این طرح تاثیر بسزایی در کاهش قیمت ملک در شهرهای بزرگ داشته و باعث شد تا حدودی از التهاب اجاره بهای مسکن در این شهرها کاسته شود.

در نهضت مسکن ملی، خبری از ساختمانهای بلند‌مرتبه نبوده و تعداد طبقات آن حداکثر 7 طبقه خواهند بود. همچنین در کنار تکمیل 500 هزار واحد ناتمام مسکن مهر، دولت سیزدهم اقدام به احداث 200 هزار واحد مسکن روستایی در کل حدود یک میلیون و 100 هزار واحد مسکونی خواهد کرد.

طبق آخرین اخبار، وزیر راه و شهرسازی دروز 14 اسفند، با اشاره به فراهم شدن زمینه حضور صنعتی‌سازان در نهضت ملی مسکن، از صنعتی‌سازان برای ساخت و پیشبرد نهضت ملی مسکن دعوت کرده و خواستار مشارکت آنها در اجرایی کردن این طرح شده است.

به گفته وزیر راه، این امکان از سوی وزارت راه برای صنعتی‌سازان و فعالان صنعت ساخت و ساز فراهم شده است که با بهره‌مندی از این ظرفیت، اقدام به ساخت مسکن کرده و پس از ساخت، به اندازه مشارکتی که داشتند قدر‌السهم خود را دریافت کنند.

بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان، هر جا که به مردم و بخش خصوص اجازه حضور و مشارکت داده شود، شاهد موفقیت و پیشرفت در آن حوزه بوده و به نوعی می‌توان گفت حضور مردم و بخش خصوصی تضمین بقای آن حوزه خواهد بود.

حالا با توجه به دعوت وزیر راه برای حضور صنعتی‌سازان و فعالان بخش خصوصی مسکن، امید است که شاهد موفقیت روز‌افزون این طرح و بهرمندی  بهینه مردم و قشر کارگری جامعه از این طرح باشیم.

در پایان گفتنی است که متقاضیان شرکت کننده در این طرح باید متاهل بوده، سابقه سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن را داشته و از امکانات و تسهیلات دولتی برای خرید مسکن تا کنون استفاده نکرده و شرایط طرح مسکن ملی برای دریافت تسهیلات اعم از اعتبارسنجی و غیره را نیز داشته باشند.

گزارش: معصومه غفاری

برچسب‌ها