کد خبر 163508
۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴

مقتدایی در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

توانمندی ایران در ارتباط اقتصادی با مناطق اورآسیا

 توانمندی ایران در ارتباط اقتصادی با مناطق اورآسیا

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما توانمندی حضور در عرصه اقتصادی در منطقه اورآسیا را داریم، گفت: کریدور جنوب به شمال کشور، خلیج فارس را به دریای سیاه وصل و به اتصال ترانزیتی کمک خواهد کرد.

عباس مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: ایران در پیمان شانگ‌های حضور داشته و روابط گسترده‌ای در عرصه اقتصادی، فنی، تجاری، بانکی با چین و روسیه برقرار کرده‌ایم که تا ماهای آینده بخش قابل توجهی از این تعهدات عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به دامنه ارتباطات بر کشورهای عمده‌ای که در منطقه اورآسیا قرار دارند، گفت: می توان کشورهای پیرامون نظیر منطقه آسیای میانی، قفقاز و بخشی از کشورهای حاشیه مدیترانه و نظایر آن را تحت تاثیر قرار داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما از توانمندی حضور در عرصه اقتصادی در منطقه اورآسیا بهرمند هستیم.

مقتدایی اظهار کرد: کریدور جنوب به شمال کشور در حال تکمیل است که خلیج فارس را به دریای سیاه وصل و به اتصال ترانزیتی کمک خواهد کرد تا از این طریق میزان بیشتری از منابع در اختیار کشور قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صلح و امنیت موجود در منطقه، گفت: حضور و همراهی کشور هایی نظیر ایران و روسیه می تواند به توفیقات بیشتر اقتصادی در کشور کمک کند.

وی افزود: نگاه ایران به آسیا و کشورهای حوزه اوراسیا قرار دارد که به عنوان سیاست قطعی دولت در عرصه اقتصادی، تجاری، مالی، بازرگانی در اولویت قرار گرفته است. 

برچسب‌ها