کد خبر 162905
۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳

قاضی زاده هاشمی در اولین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت مطرح کرد؛

فرهنگ ایثار و شهادت شاخصه‌ اصلی مبارزه حق علیه باطل/ رسانه‌ها تاکید بر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند

فرهنگ ایثار و شهادت شاخصه‌ اصلی مبارزه حق علیه باطل/ رسانه‌ها تاکید بر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فرهنگ ایثار و شهادت را شاخصه‌ اصلی مبارزه حق علیه باطل دانست و از رسانه‌ها خواست تا بر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تاکید داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، اولین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت صبح امروز 8 اسفند ماه با حضور سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسئولانی از کشورهای محور مقاومت در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و‌ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از شاخصه‌های اصلی مبارزه حق علیه باطل است.

وی افزود: در دوره معاصر با آغاز نهضت امام خمینی (ره) و‌ پیروزی انقلاب اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت احیا شده و نقش اثرگذار این فرهنگ در دوره کنونی که غرب فرهنگ مادی‌گرا را ترویج داده، غیر قابل انکار است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت ارتباطی تنگاتنگی با آموزه های دینی و انقلاب اسلامی ایران دارد ‌و این فرهنگ متعالی به عنوان یک موتور پیشران برای جوامع است که در جان ‌و دل مردم مسلمان و به ویژه در کشورهای اسلامی ترویج پیدا کرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهادت در مسیر حق، سعادت و رستگاری شهید و اصلاح نابسامانی های جامعه را به دنبال دارد و خون شهید خوبی ها و نیکویی ها را ترویج و‌ بدی ها را از بین می برد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: امام می‌فرمودند جامعه ای که شهادت دارد اسارت ندارد. در عصر حاضر با گسترش رسانه و سیطره غرب در این حوزه، ساخت یک روایت صحیح و حقیقی از رخدادها دارای اولویت و اهمیت بسیاری است و‌ در این شرایط باید از ظرفیت تمامی رسانه ها و شبکه های اجتماعی و‌ رسانه ملی برای نهادینه کردن ارزش ها و فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

وی افزود: امروز همه رسانه ها باید تاکید بر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند و با همکاری دستگاه های مرتبط نسبت به نشر فرهنگ ایثار و شهادت نکته فرا ملی داشته باشند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: امروز اینجا گرد هم آمده ایم که یاد و نام شهدای عزیز را زنده نگهداریم و درود بر روح تمامی شهدای اسلام و شهدای رسانه می فرستم.

برچسب‌ها