کد خبر 162690
۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

وزیر نیرو:‌ ‌دریاچه ارومیه با اجرای 26 طرح کاملا احیا می‌شود

وزیر نیرو:‌ ‌دریاچه ارومیه با اجرای 26 طرح کاملا احیا می‌شود

وزیر نیرو با اشاره به افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه گفت: این پروژه سرآغازی برای احیای کامل دریاچه ارومیه است.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه اظهار داشت: این پروژه سرآغازی برای احیای کامل دریاچه ارومیه است.

وی با بیان اینکه ‌روند نجات کامل دریاچه ارومیه با اجرای 26 طرح ‌به سرانجام می‌رسد، افزود: در همین راستا توجه به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه در دستور کار قرار گرفته و سعی داریم این چالش بسیار جدی را رفع کنیم.

محرابیان با اشاره به دیگر برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه ادامه داد: انتقال پساب بهداشتی از شهرهای منطقه از جمله تبریز و ارومیه از دیگر اقدامات در این بخش است که امیدواریم حداکثر تا خرداد آینده به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو با اشاره به چالش‌های پیش روی طرح انتقال آب خاطرنشان کرد: ‌چالش بزرگی در سر راه اجرای تونل ایجاد شد که موجب بروز مشکل در 800 متر از تونل شد و تصمیم گرفتیم که در یک اقدام فشرده تونل مرمت شود که البته این پروژه اصلاح با کار و تلاش شبانه روزی و سه شیفته پیش رفت.

محرابیان تکمیل سد سیلوه و بادین آباد را از دیگر برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: انشالله بتوانیم با اجرای آنها کل اهداف طرح احیای دریاچه ارومیه را محقق کنیم.

برچسب‌ها