کد خبر 162570
۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بدهی های بنیاد شهید به دانشگاه ها و بیمه ها پرداخت می شود/ از آثار فاخر نمایشی حمایت می کنیم

بدهی های بنیاد شهید به دانشگاه ها و بیمه ها پرداخت می شود/ از آثار فاخر نمایشی حمایت می کنیم

قاضی زاده هاشمی گفت: استان های شمالی ما در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خوش درخشیدند و یادواره های بسیار خوبی نیز به صورت مردمی برگزار کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در شورای ترویج و ‌توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان گیلان که امشب 3 اسفند ماه برگزار شد، با بیان اینکه این شورا یک‌شورای ملی است اظهار کرد: رئیس شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استاندار هر استان است و از سال گذشته با کمک مجلس پشتوانه ای برای این شورا در نظر گرفته شده.

 

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: امسال پروژه فیلم سینمایی اتاقک گلی را در جشنواره فیلم فجر داشتیم که با مشارکت بنیاد حفظ آثار ساخته شد و ما به دنبال کارهای مشترک هستیم. 

 

وی با اشاره به اینکه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تنها برای بنیاد شهید نیست گفت: در این شورا سازمان ها و ارگان های مختلفی عضو هستند تا خدمات خوبی به جامعه ایثارگران ارائه شود.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: استان های شمالی ما در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خوش درخشیدند و یادواره های بسیار خوبی نیز به صورت مردمی برگزار کرده‌اند. 

 

معاون رئیس جمهور با اشاره به حوزه اشتغال استان گیلان ادامه داد: در حوزه اشتغال 606 نفر در سامانه ما ثبت نام کرده‌اند که 294 نفر فرزند شهید و جانباز بالای 70 درصد هستند.

 

وی با بیان اینکه امسال تعداد استخدام ها در گیلان کم شده و 308 نفر استخدام شده اند گفت: در زمینه تبدیل وضعیت 2253 مورد مجوز برای تبدیل وضعیت بوده که 1467 نفر تبدیل وضعیت شده اند و انتظار می‌رود که طبق قانون هر چه زودتر جذب این افراد انجام شود.

 

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در زمینه ارائه تسهیلات، اعتبارات مصوب 1988 میلیارد ریال بوده گفت؛ در حوزه مسکن، 703 نفر در اولویت اول و 3742 نفر در اولویت دوم هستند و بیش از 60 درصد افرادی که باید خدمت مسکن دریافت می‌کردند تا به امروز دریافت نکرده اند.

 

وی افزود: وضعیت گیلان در واگذاری زمین ضعیف بوده و حوزه مسکن ایثارگران امری بسیار جدی است. 

 

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: از 1301 گلزار شهدا، 1299 گلزار ساماندهی شده و 74 مورد نیاز به مرمت دارند. بدهی‌هایی به دانشگاه ها و بیمه ها داریم که مجلس سهامی واگذار کرده و طی مراحل قانونی بدهی به بخش ها را پرداخت خواهیم کرد. 

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: از فعال بودن جلسات شورای ترویج تشکر میکنم و گیلان در برگزاری این جلسات استان دوم است. در موضوع اعزام ایثارگران به عتبات عالیست گیلان هزار سهمیه داشته و امیدواریم با سرعت بیشتری اعزام ایثارگران به عتبات انجام شود.

 

معاون رئیس جمهور ادامه داد: بنا داریم از کارهای فاخر و‌نمایشی حمایت کنیم، اما باید دستگاه های دیگر به کمک بیایند و در توسعه و ترویج ایثار و شهادت سهیم باشند.

برچسب‌ها