کد خبر 162389
۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸

یک شهید، یک درس؛

بکوشید تا شعارهایتان همراه عمل باشد

بکوشید تا شعارهایتان همراه عمل باشد

در قسمتی از وصیت‌نامه شهید مهرداد عزیزاللهی آمده است: شعار بدون عمل به هیچ دردی نمی خورد و مثل این است که شعار بدهیم: ما همه گوش به فرمان توایم خمینی؛ ولی دستورات امام را اطاعت نکنیم. پس بکوشید تا شعارهایتان همراه عمل باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ دانش آموز شهید «مهرداد عزیزاللهی» در مهرماه سال 1346 در شهر اصفهان در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. دوران کودکی خود را در کنار برادر خویش مسعود که او نیز به فیض شهادت نایل شده، سپری کرد. تحصیلات راهنمایی را به پایان نرسانده بود که با جثه‌ای کوچک ولی روحی بلند و شجاعتی وصف ناپذیر به جبهه اعزام شد و تا قبل از شهادت درس خود را تا سال سوم هنرستان در رشته برق الکترونیک ادامه داد. شهید «مهرداد عزیز اللهی» در سال 1364، در عملیات کربلای 4 در جزیره «ام الرصاص» در حال غواصی به شهادت رسید و جاودانه شد.

در قسمتی از وصیت‌نامه ایشان آمده است: «کشور بدون روحانیت مثل کشور بدون طبیب است و من به عنوان برادر کوچک از شما می خواهم که همچنان که شعار می دهید، به شعار هایتان جامه ی عمل بپوشانید، چون شعار بدون عمل به هیچ دردی نمی خورد و مثل این است که شعار بدهیم: ما همه گوش به فرمان توایم خمینی؛ ولی دستورات امام را اطاعت نکنیم. پس بکوشید تا شعارهایتان همراه عمل باشد.

اما سخنی با منافقان کور دل، ای از خدا بی خبران من می دانم که شما نا آگاهانه و کورکورانه عمل می کنید. اما لحظه ای بیندیشید که اگر شما با روحانیت و جمهوری اسلامی دشمن هستید و آن ها را می کشید، پس چرا زنان و کودکان معصوم را به خاک و خون می کشید، لحظه ای به خود بیائید آن قدر پست و احمق هستید که کمترین عاطفه ای هم ندارید. فردای قیامت جلوی شما را می گیرم. حال تا دیر نشده به شما نصیحت می کنم که به دامان اسلام برگردید، که اسلام همه چیز دارد.

در پایان جا دارد بار دیگر از پدر و مادر عزیزم تشکر کنم که 15 سال برایم زحمت کشیده‌اند و این چنین فرزندی تربیت کرده‌اند که جانش را در راه اسلام فدا کند.

انشاء الله که خدا شما را از صابران قرار بدهد. البته باید افتخار کنید که امانت خدا را سالم تحویلش دادید.»

 

برچسب‌ها