کد خبر 162142
۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات»؛

سوریه محور مقاومت و توانمندی است

سوریه محور مقاومت و توانمندی است

همتی نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوریه محور‌ مقاومت، پایداری و توانمندی است، گفت: حقوق بشری که در سیستم جهانی حاکم است حقوق بشر یک جانبه و یک طرفه است.کشور های متحد و هم پیمان با آمریکا متاسفانه با رویکرد بشر دوستانه اما برخلاف قوانین حقوق بشری فقط به کشور های مورد نظر آمریکا کمک های بشر دوستانه خود را اهدا می کنند.

حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات با اشاره به حمله تل آویو به سوریه گفت: رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا سال ها‌ است که سوریه را مورد حملات پی در پی خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: سوریه محور مقاومت، پایداری و توانمندی است.

همتی نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به زلزله اخیری که در ترکیه و سوریه رخ داده است، کشور های زیادی در قالب ناتو، اتحادیه و کشور های مستقل به ترکیه کمک کردند.

با اشاره به حمایت های محدود کشورها، از مردم زلزله زده سوریه گفت: حقوق بشری که در سیستم جهانی حاکم است حقوق بشر یک جانبه و یک طرفه است.

همتی افزود: کشور های متحد و هم پیمان با آمریکا متاسفانه با رویکرد بشر دوستانه اما برخلاف قوانین حقوق بشری فقط به کشور های مورد نظر آمریکا کمک های بشر دوستانه خود را اهدا می کنند لذا نقش کلیدی ایران به عنوان کشوری نو دوست، الارقم زلزله شهرستان خوی و برف و سیلاب در چهارمحال بختیاری در همان دقایق ابتدایی زلزله ترکیه و سوریه کمک های خود را در تیم ها و حوزه ها مختلف به این کشورها روانه کرد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران حامی همه ملت ها است و در زلزله اخیر کشور ترکیه و سوریه را تنها نخواهد گذاشت، گفت: کمک های اخیر ایران تحت عنوان کمک های کارشناسی، یافتن افراد زنده و متاسفانه کشته شدگان این زلزله، امکانات پزشکی و درمانی و ... از جمله حمایت ها ایران از کشور سوریه است.

برچسب‌ها