کد خبر 161787
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

حجت‌الاسلام ادیانی مطرح کرد؛

تربیت انتظامی کشور بر اساس آموزه‌های دینی

تربیت انتظامی کشور بر اساس آموزه‌های دینی

رئیس سازمان‌ عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: اگر بخواهیم انتظامی که امروز جامعه محور است و با مردم سر و کار دارد و به تعبیری بعنوان ویترین نظام، ایفای نقش می نماید، در تراز جامعه اسلامی و قرآنی نیز باشد، باید آن را بر اساس آموزه های قرآنی تربیت کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ حجت‌الاسلام ادیانی رئیس سازمان‌ عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده کارکنان انتظامی ج.ا.ایران اظهار کرد: کسانی که با قرآن مانوس هستند قدر و ارزش آنرا بهتر از همه می دانند و شما عزیران قرآنی می دانید سبک زندگی قرآنی چه تاثیری در زندگی شخصی و اجتماعی دارد و اگر سخنی هم گفته می شود در حقیقت یادآوری شان و منزلت قرآن است.

وی گفت: انقلاب ما به قرآن وابسته است و 22 بهمن سرآغاز عینیت یافتن تمام ارزش های انقلاب و بهار آن است. وصیت نامه امام روح الله که برگرفته از قرآن و آیات و روایات است می تواند الگویی برای سبک زندگی اجتماعی و سیاسی ما باشد و سخن اول بنده به همه کارکنان و خانواده های محترم آنان در مجموعه فراجا عمل به این وصیت نامه عبادی و سیاسی است. اگر انقلاب ما و ملت عزیز ما می خواهند الگویی برای جهانیان و منطقه تبدیل شوند، راهی جز تمسک به قرآن مجید ندارد. تمام هم و غم امام و خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری( مدظله العالی) اداره کردن جامعه بر اساس سبک قرآنی و آموزه‌های دین است و اعتقاد راسخ دارند که علت عقب ماندگی جوامع بشری دوری از قرآن است و تا زمانی که کشورهای اسلامی، اداره حکومتشان بر اساس قرآن نباشد نمی توانند مدعی خادم حرمین  شریفین و مرکز قرآن باشند‌.

ادیانی افزود: جمهوری اسلامی و انقلاب شکوهمند ما مصداق بارز و عملی قرآن کریم است و باید کاری کنیم که قرآن سرلوحه امور زندگی فردی و اجتماعی مان گردد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور گفت: اگر بخواهیم انتظامی که امروز جامعه محور است و با مردم سر و کار دارد و به تعبیری بعنوان ویترین نظام، ایفای نقش می نماید، در تراز جامعه اسلامی و قرآنی نیز باشد، باید آن را بر اساس آموزه های قرآنی تربیت کنیم.

قرآن باید محور تمام برنامه‌های فراجا و محور تعامل فرماندهان با کارکنان قرار گيرد. امروز راه برون رفت ما از مشکلات و آسیب ها انس با قرآن  است. بزرگترین خدمت انبیاء و اولیای الهی به بشریت هدیه قرآن کریم و خدمت بی منت و صادقانه است و راز ماندگاری و عزت همه ما نیز خدمت بی منت و بر اساس آموزه های قرآنی است و در واقع امور قرآنی به مجموعه اقدامات انتظامی ارتقاء منزلت می دهد.

وی در جمع شرکت کنندگان چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده کارکنان اشاره کرد: با انس و الفت به قرآن و تربیت فرزندان قرآنی، بسیاری از مشکلات فعلی که در زندان ها و مراجع قضایی شاهد آن هستیم کاسته می شود.

ادیانی در پایان گفت: خداوند سبحان را شاکریم که ملتی قرآنی داریم که با آموزه های قرآنی آشنا هستند که مصداق آن حضور چشمگیر و حداکثری آنها در راهپیمایی 22 بهمن بود.

برچسب‌ها