کد خبر 161619
۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶

دبیر انجمن خودرو‌سازان، در گفت‌گو با « حیات» خبر داد؛

افزایش 20 درصدی تولید خودرو نسبت به سال گذشته/ متغییر بودن قیمت دلار، عامل گرانی خودرو است

افزایش 20 درصدی تولید خودرو نسبت به سال گذشته/  متغییر بودن قیمت دلار، عامل گرانی خودرو است

«نعمت‌بخش» گفت: خودرو‌سازان با در نظر گرفتن نیاز بازار، عرضه را افزایش داده و ما نسبت به سال گذشته در همین ایام شاهد افزایش 20 درصدی تولید خودرو در کشور هستیم. با توجه به متغییر بودن قیمت دلار، شاهد ایجاد یک «تجارت تورمی» خودرو میان مردم هستیم.

«احمد نعمت‌بخش»، دبیر انجمن خودرو‌سازان، در گفت‌گو با خبرنگار اقتصادی حیات، با اشاره به علت گرانی خودرو در روزهای اخیر، گفت: با توجه به روند افزایشی قیمت دلار و تاثیر مستقیم آن در بازار خودرو، شاهد روند افزایشی قیمت خودرو در بازار آزاد هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر این که قیمت خودرو از سوی کارخانه‌ها افزایشی نبوده و این افزایش قیمت متوجه بازار آزاد خودرو است، تصریح کرد: در این بین، میان بورس کالا و شورای رقابت در خصوص  قیمت‌گذاری خودرو شاهد تنش هستیم که این موضوع باعث ایجاد دوگانگی و نبود قطعیت در خصوص قیمت‌گذاری خودرو شده است.

دبیر انجمن خودرو‌سازان با اشاره به  وعده واردات خودرو از سوی وزارت صمت، عنوان کرد: وزارت صمت قول داده است که تعداد قابل توجهی خودرو وارد کشور شود، امیدواریم با تحقق این وعده از سوی وزارت صمت، شرایط ایجاد قیمت مناسب برای مصرف کنندگان را فراهم کنیم.

نعمت بخش عنوان کرد: تاخیر واردات خودرو به کشور طبق وعده وزارت صمت، نزدیک شدن به ایام پایانی سال مثل تمام سالهای گذشته، رونق گرفتن قیمت خودرو در اسفند ماه، از جمله عوامل افزایش قیمت خودرو است.

دبیر انجمن خودرو‌سازان تصریح کرد: خودرو‌سازان با در نظر گرفتن نیاز بازار، عرضه را افزایش داده و ما نسبت به سال گذشته در همین ایام شاهد افزایش 20 درصدی تولید خودرو در کشور هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: در این میان با وجود پول سرگردان بسیار در کشور و با توجه به متغییر بودن قیمت دلار، شاهد ایجاد یک «تجارت تورمی» میان مردم هستیم، چرا که شهروندان تلاش می کنند تا نقدینگی خود را برای سود بیشتر تبدیل به کالا کنند، همین امر باعث سرمایه‌گذاری مردم در حوزه خودرو و ایجاد تورم و گرانی در بازار آزاد شده است.

گزارش: معصومه غفاری

برچسب‌ها