کد خبر 161310
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷

ارسال پیامک اخذ مالیات به صاحبان خانه های خالی و خودروهای لوکس

ارسال پیامک اخذ مالیات به صاحبان خانه های خالی و خودروهای لوکس

لاکچری سواران و دارندگان خانه های خالی در حالی مشمول پرداخت مالیات شده اند که نمایندگان مجلس تاکید دارند دولت چنانچه در این زمینه کم کاری کند باید پاسخگویی ناتوانی خود در اجرای قانون شود.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ پس از قانونمند شدن دریافت مالیات از خانه های خالی و خودروهای لوکس همراه با خانه های گرانقیمت که در قالب ایجاد دریافت پایه های جدید مالیاتی از سال 1400 دربودجه سالانه مورد توجه قرار گرفت ولی متاسفانه این موضوع متناسب با اهدافی مد نظر به درستی محقق نشد.

 

اقدامی که درصورت اجرای دقیق آن می تواند منابع مالی مناسبی را در بودجه سالانه نصیب دولت کند. دراین میان اگرچه سازمان امور مالیاتی طی سال جاری توانسته است درآمدهای مالیاتی خود را در بودجه محقق کند اما تحقق این امر بیشتر به دلیل شناسایی کسب وکارها و فعالیتهای اقتصادی بوده که از طریق الزام اتصال دستگاههای کارتخوان به سازمان امورمالیاتی به عنوان مودیان جدید منابع قابل توجهی را کسب کرده است به طوریکه طی امسال صاحبان حدود 10 میلیون دستگاه کارتخوان مشمول پرداخت مالیات شدند و به همین اندازه نیز کسانی که نسبت به پرداخت مالیات به دولت بی توجه بوند دستگاههای کارتخوان آنها خاموش شد.

 

اکنون نیز که بودجه سال 1402 در کمیسیون تلفیق مجلس درحال بررسی است، نمایندگان مجلس تاکید دارند دولت در امر مالیات ستانی از پایه های جدید مالیاتی باید جدی شود نه اینکه مثل سالجاری درکسب درآمدها ازطریق اخذ مالیات از خودروهای لوکس گرانقیمت و خانه های خالی کم توجه باشد.

 

اخذ مالیات از دارندگان خودروهای لوکس به این منظوراست که افرادی که خودروهای گران قیمت سوار می شوند به لحاظ درآمدی متفاوت از فردی هستند که خودرو ندارد، چنین موضوعی درخانه های گران قیمت نیز صدق می کند

 

لاکچری سواران و عیان نشینان در تیررس دریافت مالیات

 

ضرورت توجه به این موضوع تا جایی است که رئیس سازمان امور مالیاتی کشور می گوید؛ همه خودروهای دارای قیمت بیش از سه میلیارد تومان از سال آینده باید مالیات پرداخت کنند. البته از ابتدا اجرای چنین قانونی قراربود خودروهایی که ارزش آنها بیش از یک میلیارد تومان بود مشمول پردخت مالیات شوند. حال طبق گزارش های موجود پرداخت مالیات از خودروهای گران‌قیمت از سال گذشته تاکنون شتاب بیشتری به خود گرفته است.

برچسب‌ها