کد خبر 160724
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست خبری:

توهین به مقدسات به اسم آزادی نادیده گرفتن حقوق اقلیتها است

توهین به مقدسات به اسم آزادی نادیده گرفتن حقوق اقلیتها است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی توهین به مقدسات به اسم آزادی را نادیده گرفتن حقوق اقلیتها دانست.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت رحلت حضرت زینب سلام‌‌الله علیها اظهار داشت: یک سال و سه ماه است که ریاست سازمان را برعهده دارم و در سه ماهه نخست فعالیت، بر اساس تأکید مقام معظم رهبری مشغول تدوین طرح تحول سازمان بودیم و این برنامه با 6 رویکرد اصلی آماده کردیم.

وی گفت: اقداماتی تحولی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اجرایی شده است که هر تحولی نیازمند نیروی انسانی تحول‌خواه است تا با برنامه، نیروی جوان و انقلابی را به خدمت بگیریم که این اقدام انجام شد و میانگین سنی مدیران سازمانی کاهش یافت. البته این امر به معنای رضایت دادن به کاهش سطح علمی نیست، بلکه فعالان فرهنگی که آشنا به زبان بین‌المللی هستند، در کشورهای مختلف مستقر شدند.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور گفت: مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شکل‌گیری قرارگاه مشترک امور فرهنگی ایران است اکر قرار است این اقدام محقق شود باید سه شرط را رعایت کنیم که شرط اول راهبری و هماهنگی بین مشارکت کنندگان است و دوم تجمع ظرفیت‌ها و‌ سوم‌ سرعت عمل است که کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: با بیان اینکه در حوزه روایتگری ما روایتگر خوبی نیستیم.ما از علاقه‌مندان فعالیت در عرصه بین‌المللی دعوت به همکاری کردیم که بر این اساس رویداد «از ایران» و «جهان بانو» را داریم تا ظرفیت‌های گروه‌های مردمی را شناسایی و با توانمندسازی آن‌ها، در زمینه ‌حضور در عرصه بین‌الملل فعال کنیم.

 ایمانی پور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برای انتخاب رایزن‌های فرهنگی چه شاخصه‌ای دارید، گفت: آیین‌نامه ای برای اعزام افراد داریم و برطبق آن پژوهش، تدریس و علمیت افراد و آشنایی با انقلاب اسلامی برای ما حایز اهمیت است. با مجموع این امتیازات افراد را انتخاب می‌کنیم و به دستگاه‌هایی که می‌توانند رایزن پرور باشند، اعلام کردیم که افرادی که این شاخص ها را دارند به ما معرفی کنند.

ایمانی پور در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه  در فضای هنر و رسانه سازمان چه برنامه ای دارد، گفت: پیام اربعین برای ما روایتگری است و ما روایتسازان خوبی نیستیم. ما مشکل تولید محتوا داریم. برای ایجاد چهار پایگاه فرهنگ زبان برای روایت درست از وقایع ایران در دستور کار داریم. به ویژه برای جایگاه زن رویداد جهانبانو را درنظر گرفتیم و شاهد اقدامات خوبی در زمینه فضای مجازی خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوالی دیگر گفت: با توجه به هتک به قرآن مجید همه کشورهای اسلامی مواضع تندی در جریان قرآن سوزی داشتند. در حقیقت این افراد با این کار به اسم آزادی حقوق اقلیتها را نادیده میگیرند و افراطگرایان در جامعه خودشان نیز جایگاهی ندارند.  شارلی ابدو یک روزنامه دست دوم است اما چون هتک حرمت برای ما مهم است به آن پرداخته میشود.

این فعال فرهنگی گفت: تمدن سازی یک پروسه است و زمان نیاز دارد. گام دوم انقلاب تمدن ساز است. انتظار شکلگیری تمدن نوین اسلامی پدیده ای نیست که یکباره شکل بگیرد. ما در حال ترویج گفتمان تمدن نوین اسلامی هستیم.
روایت درست از اربعین یک روایت تمدن ساز است. باید آموزه های خود را ترویج کنیم و مقدمه ای برای ترویج تمدن نوین اسلامی باشد. اینکه یک روایت خودباخته و از دست رفته داشته باشیم درست نیست.
ما برای اینکه در دادوستد، داده ها به مشکل نخوریم سامانه دماوند را راه اندازی خواهیم کرد و این یک کنش‌گر بومی است که با کمک آن یکبار برای همیشه سامانه ای داشته باشیم که در آن مطالب زرد کمتر باشد.

ایمانی پور درباره  بودجه سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت: بودجه سازمان فعلا 13درصد افزایش داشته است. این درحالی است که با همین روند قدرت خرید ارز ما بسیار کاهش خواهد داشت و قدرت خرید ما به یک پنجم کاهش پیدا کرده است.

برچسب‌ها