کد خبر 160047
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه قطعات خودرو به درستی انجام نمی شود/ لزوم نظارت اتحادیه بر تولید قطعات خورو

قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه قطعات خودرو به درستی انجام نمی شود/ لزوم نظارت اتحادیه بر تولید قطعات خورو

رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با بیان اینکه شرکت های بزرگ خودروسازی در تامین قطعات کم لطفی می کنند،گفت:  قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه قطعات خودرو به درستی انجام نمی شود حتی در حوزه تولید قطعات خودرو اتحادیه هیچ نظارتی ندارد.

به گزارش خبرنگار حیات ، سید احمد حسینی رییس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد، گفت: در حال حاضر  قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به درستی انجام نمی شود ما موافق پیگیری و رفع مشکلات هستیم اما این قانون خلاء های زیادی دارد. متاسفانه متولیان امر مدیریت صحیح در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: برای اجرایی کردن قانون نیازمند برنامه ریزی است چراکه ما امروز در تحریم هستیم و خیلی از کالا به خصوص لوازم یدکی امکان تولید وجود ندارد. از طرفی باید بگویم اصل محرمانگی در سامانه رعایت نشده است و احتمال هک آن وجود داشته و امنیت لازم وجود ندارد. زیرا امروز هزاران میلیارد هزینه بر دوش ملت است زیرا شیوه اجرای قانون مبارزه با قاچاق و ارز درست نیست چراکه امروز کد شناسه برای کالاهای لوازم یدکی انجام نمی شود براساس ماده 13 باید کالاهایی که اصالت دارند دارای شناسه باشند.

حسینی تصریح کرد: گلایه رهبری از عدم ساماندهی و اصالت قطعات خودرو از مهم ترین موضوعات برای ما است و همچنین به گفته رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آمار افزایش تصادفات به خاطر بی کیفیتی قطعات از دیگر معضلات در حوزه قطعات است که در نتیجه می توان گفت شیوه مسیر اجرای قانون به بی راهه می رود.

ریاست اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران اضافه کرد: تعارض منافع در حوزه خانواده صنفی وجود دارد زیرا رسته های صنفی که به اتحادیه ها داده شده دچار ایراد جدی است درخواست داریم از وزارت صمت این است که اتحادیه های تولید کنندگان و فروشندگان ساماندهی شوند به طوری که سایر اتحادیه ها که فعالیتشان متفاوت است در زیر مجموعه اتحادیه لوازم یدکی خودرو قرار گیرند.این درحالی است که 15 درصد از سهم قطعات مربوط به تولیدکنندگان است و متاسفانه شناسنامه دار نشدند.


وی در پایان اظهار کرد: شرکت های بزرگ خودروسازی در تامین قطعات کم لطفی می کنند و شرکت های تامین قطعات در زیر مجموعه اتحادیه نیستند پیشنهاد می شود در طی طرح 5 ساله ارتقاء کیفیت را در دستور کار قرار دهند که تعرفه گمرکی بهترین راه برای ارتقاء کیفیت است. همچنین باید به این نکته اشاره کنم که در حوزه تولید قطعات خودرو اتحادیه هیچ نظارتی ندارد.

 

برچسب‌ها