کد خبر 159975
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵

قاضی زاده هاشمی در مجمع عمومی انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان خبر داد؛

پیگیری بنیاد شهید برای اختصاص 10 هزار خودروی داخلی به جانبازان در سال جاری/ اصلاح اساسنامه موسسات و یکپارچه سازی مدیریت

پیگیری بنیاد شهید برای اختصاص 10 هزار خودروی داخلی به جانبازان در سال جاری/ اصلاح اساسنامه موسسات و یکپارچه سازی مدیریت

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از پیگیری این بنیاد برای اختصاص 10 هزار خودروی داخلی به جانبازان در سال جاری خبر داد و گفت: اصلاح اساسنامه موسسات و یکپارچه سازی مدیریت در آنها در دستور کار بنیاد شهید قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بعد از ظهر امروز در مراسم مجمع عمومی انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان که در دهکده نشاط ولیعصر (عج) برگزار شد، گفت: از اینکه یکبار دیگر دوستان خود را در انجمن جانبازان نخاعی می بینم، خوشحال هستم. باید در این جلسات سایر نهادها نیز حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید خانه ایثارگران است اما درصد بالایی از خدمات که باید به جانبازان ارائه شود خارج از ظرفیت این بنیاد است، بیان داشت: برای رفع نیازهای جامعه ایثارگری نیازمند پیگیری همه دستگاه ها و نهادها هستیم.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به بدهی 2 تا 18 هزار میلیارد تومانی این بنیاد اظهار کرد: طی سال های پس از جنگ وام هایی پرداخت شده که اقساط آنها چند ده هزار تومان است.

عضو هیئت دولت ادامه داد: بر اساس قانون جانبازان 70 درصد اجازه واردات خودرو برای سال آینده را دارند بر همین اساس در حال رایزنی برای مشخص شدن عوارض گمرکات هستیم.

وی از پیگیری بنیاد شهید برای اختصاص ظرفیت 10 هزار خودروی داخلی به جانبازان در سال جاری خبر داد.

رییس بنیاد شهید اظهار کرد: ساختمان های تصرفی بنیاد بین 70 تا 80 سال قدمت دارد که به عبارتی باید آنها را فرسوده دانست.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه منابع بخش عمومی بنیاد شهید 4 برابر رشد داشته اما نسبت به هزینه های موجود این رقم نمی تواند پاسخگوی نیازها باشد، خاطر نشان ساخت: سن جانبازان ما در حال بالا رفتن است و همین موضوع زمینه ساز افزایش مشکلات در این قشر شده است.

قاضی زاده هاشمی به وجود حدود سه میلیون و پانصد هزار جانباز در کشور اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: امسال با مجوزهایی قانونی اجازه واردات آمبولانس را دریافت کرده ایم لذا بر این اساس می توانیم تعداد بیشتری خودرو خریداری و ناوگان درمانی را به روزرسانی کنیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال ارائه خدمات شایسته به جانبازان گرانقدر هستیم که در این راستا باید شرایطی را فراهم کنیم که  یک جانباز برای دریافت خدمات از محل سکونتش دور نشود. تمام تلاش ما بر این است تا تعداد آسایشگاه ها را افزایش دهیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: باید حقوق جانبازان خاص را ویژه دید و سعی شود تا در قالب ترمیم حقوق دریافتی ماهانه آنان افزایش یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اصلاح اساسنامه موسسات و یکپارچه سازی مدیریت در آنها خبر داد و گفت: در سفرهای استانی با جانبازان نخاعی دیدار داشته و از نزدیک با مشکلاتشان آشنا می شویم.

گفتنی است در ابتدای این جلسه جانبازان حاضر، به بیان دغدغه های خود در حوزه های درمانی، نگه داری، حقوق و مزایا و ... پرداختند و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پاسخ لازم را در خصوص موارد مطرح شده ارائه کرد.

شایان ذکر است در حاشیه این مجمع، مجتمع دندانپزشکی دهکده نشاط ولیعصر (عج) با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح شد.

برچسب‌ها