کد خبر 159739
۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

امیر حیدری:

بالگرد های نیروزی زمینی ارتش مجهز به موشک های دور زن هستند/ امنیت پایدار متکی به علم است

بالگرد های نیروزی زمینی ارتش مجهز به موشک های دور زن هستند/ امنیت پایدار متکی به علم است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ولایت محوری عدالت محوری و شایسته محوری یک اصل است، گفت: بالگرد های نیروزی زمینی به آخرین فناوری مانند انجام عملیات درشب و مجهز به موشک های دور زن هستند درواقع نیروی زمینی امروز در حال پوست اندازی در تسلیحات نظامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی حیات، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در مراسم جشنواره ایده پردازی و تقدیر از نخبگان علمی گفت: از کسانی که علم و فناوری ارتش را مورد عنایت قرار دادند تشکر می کنم همچنین از همه جامعه علمی که دستی بر فناوری و نوآوری دانشی دارند خیر مقدم می گویم. در زمان رسول گرامی اسلام ،ائمه نماد عینی صراط بودند و امروز رهبری صراط مستقیم هستند.

وی افزود: در نیروی زمینی ولایت محوری عدالت محوری و شایسته محوری یک اصل است در واقع نیروی زمینی گوش و چشم خود را بر منویات رهبری گذاشته و برخود تکلیف می داند به خصوص موضوع علم و فناوری است وقتی رهبری 3 ساعت از آخرین دستاوردها بازدید می کنند نشان از اهمیت موضوع دارد.

امیر حیدری اضافه کرد: امنیت پایدار متکی به علم است به گفته رهبری اگر دشمنان امروز جسارت دارند به واسطه داشتن علم و فناوری است از این رو ما در نیروی زمینی  23 رسته یا رشته داریم که وقتی یکنواخت بشوند شاهد ایجاد و تولید تسهیلات دفاعی خواهیم بود امروز این نیرو با بهره گیری از دانشگاه های کشورمان موجب شده ما 102 شرکت دانش بنیان ارتباط نزدیک داریم که میخواهیم این 23 رشته را متکی به دانش کشور کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در رسته بالگردها و موشک های دور زن و تسلیحات هوشمند که باعث ارتقا و پیشرفت در حوزه امنیت می شود توانستیم امنیت را متکی به علم کرده ایم. انواع فناوری و نوآوری ها را در صنایع تولید بالگردی و غیر بالگردی بومی کردیم. انشالله گام های اصلی و اساسی مثل مرز شکنی برسیم که تا کنون پیشرفت های زیادی داشتیم.

سرتیپ حیدری ادامه داد: بالگرد ها تا قبل از این فقط می توانستند در روز عملیات کنند اما الان بالگردها مجهز به دوربین های دور زن شدند و می توانند در شب نیز عملیات کنند. از طرفی در حوزه پزشکی هم توانستیم 7 بیمارستان و 12 هزار پزشک را در خدمت به مردم فعال کنیم همچنین تانک های مانیز مجهز به فناوری هستیم در واقع در حال پوست اندازی در تسلیحات هستیم البته 4 ویژگی داریم مثل نقطه زن ، هوشمند سازی ،تجهیزات فناورانه و شبکه محور کردن تجهیزات را به عنوان دستاورد این نیرو در کارنامه خود داریم.

وی ادامه داد: امروز توانستیم خودروی 60 تن و 100 تن را تولید و در مرحله استاندارد سازی هستیم.

برچسب‌ها