کد خبر 159642
۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

در گفت‌وگو با «حیات» مطرح شد؛

کشف 70 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در جنوب تهران

کشف 70 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در جنوب تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 124 هزار قلم انواع کالای قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را بیش از 70 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ کارآگاه هدایت بهرامی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی حیات اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به کشف یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق در محدوده خیابان شوش شدند.

وی افزود: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش دستانه محرز شد یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق تحت پوشش بارقانونی از شهر مشهد در باربری خیابان شوش تهران در حال تخلیه کالای قاچاق است.

سرهنگ بهرامی بیان کرد: در بررسی اولیه مشخص شد که اقدام به پوشاندن و اختفاء کالاها کرده و تحت پوشش یک فقره بارنامه اقدام به حمل مقادیری کالا کرده است، این در حالیست که پس از بازدید، مشخص شد بارخارجی و بارنامه، اسناد و مدارک گمرکی ساختگی هستند.

این مقام انتظامی افزود: کالاهای کشف شده شامل ماکروفر، چمدان مسافرتی، لوازم تحریر، انواع مودم، پاور بانک، پوشاک و... همگی ساخت کشورهای چین و ترکیه جمعاً 124578 قلم است که پرونده ای در خصوص تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از 70 میلیارد ریال اعلام کرده اند، بیان کرد: با این شیوه و شگرد قاچاقچیان حرفه ای برای قاچاق و فرار از دست قانون و عدم پرداخت حق و حقوق دولتی اقدام به قاچاق کالا می‌کنند.

برچسب‌ها