کد خبر 159275
۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

خودسری برخی آژانس‌ها در گران فروشی بلیط هواپیما / افزایش بهای بلیط غیر قانونی است

خودسری برخی آژانس‌ها در گران فروشی بلیط هواپیما / افزایش بهای بلیط غیر قانونی است

در برخی مواقع آژانس‌های فروش بلیط خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده‌اند و این امر خارج از تصمیمات ایرلاین‌ها بوده لذا ضروری است که شیوه نظارتی و بازدارنده مانند جریمه ایرلاین‌های متخلف بر آنها اعمال شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ بر‌اساس آخرین اخبار، در روزهای اخیر بعضی از شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت را بدون مجوز افزایش دادند. به گفته مدیرکل بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان هواپیمایی، یکی از شرکت‌های هواپیمایی به ‌دلیل افزایش غیرقانونی قیمت بلیط 10 میلیارد تومان جریمه شد.

وی اعلام کرد که با شرکت‌های هواپیمایی، انجمن شرکت هواپیمایی و سازمان هواپیمایی در این خصوص مکاتبه شده، اما تاکنون پاسخی از سوی آنها ارائه نشده است. لازم است برای افزایش قیمت فرآیند قانونی آن طی شود. هنوز مجوز قانونی صادر نشده بنابراین اگر افزایشی صورت گیرد غیرقانونی بوده و با ادامه این روند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

«ایری» سخنگوی کمیسیون عمران نیز با اشاره به اینکه علی‌رغم تذکرات متعدد در خصوص افزایش قیمت غیر‌قانونی بلیط هواپیما، مجددا شاهد ادامه این رویه هستیم، گفت که مجلس بارها از رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص این وضعیت و دلایل نبود نظارت دقیق و عدم برخورد قاطع با متخلفان توضیح خواسته است که متاسفانه از این شرکت پاسخی دریافت نکردیم. اگر شرکت‌های هواپیمایی تا یک هفته دیگر قیمت‌های خود را مطابق با قوانین اصلاح نکنند، اسامی آنها را به صورت شفاف در رسانه‌های مطرح می‌کنیم و از دستگاه‌ قضایی نیز درخواست می‌کنیم با جدییت به این موضوع ورود کنند.

به گزارش حیات، سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت راه و شهرسازی نباید نسبت به افزایش قیمت‌های بی‌رویه ایرلاین‌ها بی‌تفاوت باشد. در این میان اگر هزینه نگهداری هواپیماها در اثر افزایش نرخ ارز تغییری داشته، باید از مسیر قانونی درخواست افزایش قیمت بلیط داده شود تا در صورت صحت‌سنجی در مراجع ذی‌صلاح اعمال شود، تا هزینه گرانی بلیط به شهروندان تحمیل نشود.

لازم به ذکر است که در برخی مواقع آژانس‌های فروش بلیط خودسرانه قیمت‌ها را افزایش می‌دهند و این امر خارج تصمیمات ایرلاین‌ها است، ضروری است که شیوه نظارتی و بازدارنده مانند جریمه ایرلاین‌های متخلف بر آنها اعمال شود.

در پایان با توجه به نزدیک شدن به سال نو و افزایش سفرها، نیاز است تا نظارت لازم بر عملکرد ایرلانها از سوی مسئولین امر افزایش پیدا کند تا شهروندان با قیمت مناسب بتوانند بلیط مورد نیاز برای سفرهای نوروزی را تهیه کنند.

گزارش: معصومه غفاری

برچسب‌ها