کد خبر 158720
۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

وزیر علوم: قطع اینترنت درزمان برگزاری کنکور به علت رعایت عدالت آموزشی بود

وزیر علوم: قطع اینترنت درزمان برگزاری کنکور به علت رعایت عدالت آموزشی بود

وزیر علوم با عذرخواهی از مردم به قطعی اینترنت گفت: قطعی اینترنت مصوبه شورای امنیت کشور بود که قانونا باید اجرا می‌شد و این قانون به علت رعایت عدالت آموزشی و پیشگیری از تخلفات تصویب شد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در سفر به قم در محل برگزاری نوبت نخست آزمون سراسری در دانشگاه قم حضور یافت و از نزدیک در جریان روند برگزاری کنکور قرار گرفت.

 

دکتر محمد علی زلفی گل با عذرخواهی از مردم بابت قطعی اینترنت گفت: قطعی اینترنت مصوبه شورای امنیت کشور بود که قانونا باید اجرا می‌شد و این قانون بخاطر رعایت عدالت آموزشی و پیشگیری از تخلفات تصویب شد.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص شایعات مطرح شده مبنی بر لو رفتن سوالات کنکور گفت: خوشبختانه با تمهیدات درنظرگرفته شده این اتفاق نیفتاد و تنها در یک مورد نادر، چند صفحه از سوالات به بیرون از محل برگزاری ارسال شد که فردی که سوالات به آن ارسال شده بود شناسایی شد و بازگشت آن به داخل محل برگزاری آزمون اتفاق نیفتاد.

 

دکتر زلفی گل، با بیان اینکه دو نوبتی شدن کنکور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است افزود: دو نوبتی شدن آزمون سراسری، نقش بسزایی در کاهش استرس داوطلبان دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به مهارت محور کردن آموزش‌ها در دانشگاه‌ها و نیاز محور کردن پذیرش رشته‌های مختلف گفت: تلاش می‌کنیم آموزش‌های مهارت محور را با استفاده از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گسترش دهیم.

برچسب‌ها