کد خبر 158271
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات در گفتگو با «حیات»:

کوتاه کردن دست سوداگران نیاز امروز بازار ارز و دلار

کوتاه کردن دست سوداگران نیاز امروز بازار ارز و دلار

کوچکی نژاد گفت:خطر فساد در دو نرخه بودن قیمت ارز در بازار وجود دارد،لذا تدابیر رئیس کل بانک مرکزی برای کوتاه کردن دست سوداگران نیاز امروز بازار ارز و دلار است.

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی عضو کمیسیون برنامه،بودجه در گفتگو با حیات گفت: برای تثبیت قیمت ارز و دلار قانون موظف است قیمت ارز شناور تثبیت شده را در نظر داشته باشدنه اینکه قیمت ارز را تثبیت کند.

کوچکی به جلسه ای که با  رئیس کل بانک مرکزی در خصوص ثبات قیمت دلار و ارز داشت اشاره کرد و گفت: به عقیده من با توجه به نظر رئیس کل بانک مرکزی ایجاد خطر فساد در دو نرخه بودن قیمت ارز در بازار وجود دارد چراکه سوداگران اقتصادی از این فاصله قیمتی با مبلغ  ارز 40000 هزار تومان و 28000 هزار تومان سوء استفاده می کنند زیرا این موضوع یاد آور اتفاقات در جریان ارز 4200 تومانی است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که رییس بانک مرکزی باید تدبیر نهایی را در کنترل بازار ارز و دلار انجام دهد. 

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال ما درباره نگرانی مردم و تاثیر قیمت ارز و دلار بر کالاهای اساسی در آستانه سال جدید، گفت: دولت باید بازار را با ارز 28000 هزارتومانی کنترل کند تا هیچ گونه افزایش قیمت یا کمبود کالا در آستانه سال جدید باعث افزایش قیمت نشود.

 

برچسب‌ها