کد خبر 157825
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶

«حیات» گزارش می‌دهد؛

سرما نقشه جوی کشور را نارنجی کرد/ آماده‌باش دستگاه‌های عملیاتی برای مقابله با سرما

سرما نقشه جوی کشور را نارنجی کرد/ آماده‌باش دستگاه‌های عملیاتی برای مقابله با سرما

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با توجه به پیش‌بینی‌های جوی، از اواسط هفته گذشته بیش از 800 واحد عملیاتی توزیع برق در سراسر کشور در حالت آماده باش قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ با اعلام سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای سرما و یخبندان آغاز شده و نقشه جوی کشور نارنجی است.

با نفوذ توده هوای سرد به کشور به تدریج دمای هوای مناطق مختلف ایران بین 3 تا 15 درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

این موضوع سبب افزایش مصرف منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز، یخبندان و لغزندگی جاده‌ها و احتمال خسارت به بخش کشاورزی می‌شود.

 در این میان  به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با توجه به پیش‌بینی‌های جوی، از اواسط هفته گذشته بیش از 800 واحد عملیاتی توزیع برق در سراسر کشور در حالت آماده باش قرار گرفتند.

با توجه به اینکه هم‌اکنون در اکثر نقاط کشور شاهد بارش‌های جوی هستیم،  طبیعتا در برخی نقاط به دلیل برودت هوا مناطقی با مشکل قطعی برق روبرو می‌شوند، از اواسط هفته گذشته با توجه به پیش‌بینی‌های جوی، از سوی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو به همه واحدهای عملیاتی توزیع آب و برق سراسر کشور اعلام آماده باش شده است.

در برخی از مناطق به دلیل پیش‌بینی‌های صورت گرفته علاوه بر آماده‌باش شرکت‌های مادر تخصصی به شرکت‌های آب و برق نیز تاکید شد تا فراخوان‌های لازم را در این باره صورت دهند. در بخش توزیع برق بیش از 800 واحد عملیاتی در سراسر کشور وجود دارد که در کنار واحدهای عملیاتی بخش آب، آماده باش هستند و در صورت لزوم برای رفع مشکلات پیش آمده در حوزه آب و برق به مناطق مختلف اعزام می‌شوند.

بنا بر آخرین اخبار از سوی مدیرت بحران و پدافند غیر عامل کشور، تیم‌های عملیاتی به منظور برق‌دار کردن مناطقی که احتمالا به علت بارندگی ها و یخبندان پیش رو با قطعی برق روبرو خواهند شد از روزهای گذشته در محل اعزام شده و مشغول کار هستند. بخش اعظم مشکلات در این حوزه مربوط به شبکه توزیع برق در شبکه فشار متوسط و در ادامه فشار ضعیف می‌شود، با توجه به اینکه سطح پوشش برق‌دهی بخش فشار متوسط گسترده‌تر است، برق‌رسانی به این بخش در اولویت قرار گرفت.

بر اساس این گزارش اکیپ‌های عملیاتی شامل تجهیزات، ماشین‌های سنگین، جرثقیل و بالابر و غیره در محل اعزام شده‌اند و با اولویت‌بندی فیدرهای با اهمیت‌تر، عملیات برق‌رسانی را آغاز کردند و در صورت مسدود بودن مسیرها، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مسیرها را بازگشایی خواهد کرد.

گزارش: معصومه غفاری

برچسب‌ها