کد خبر 157456
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

سیاهکلی نماینده قزوین،آبیک و البرز در گفتگوبا «حیات»:

چرا خودرو وارداتی یک میلیاردی است؟/ صعود قیمت خودرو با افزایش تعرفه واردات

 چرا خودرو وارداتی یک میلیاردی است؟/ صعود قیمت خودرو با افزایش تعرفه واردات

سیاهکلی با اشاره به اینکه افزایش تعرفه ماشین های خارجی وارداتی باعث افزایش قیمت خودرو می شود گفت: تا به امروز هیچ واردات خودرویی به داخل کشور انجام نشده است.

لطف اله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با «حیات» گفت: تا کنون هیچ واردات خودرویی به داخل کشور انجام نشده است.

نماینده قزوین،آبیک و البرز در ادامه خاطر نشان کرد: که چرا باید خودرو وارداتی یک میلیاردی باشد؟ چون تعرفه‌ها را بالا برده و این افزایش نرخ تعرفه باعث گرانی قیمت خودرو وارداتی می شود تعرفه های واردات برای خودرو های زیر 20هزار دلار باید بین 10 الی 15 درصد باشد و غیر از این کار اشتباهی است که نه فقط قیمت خودرو داخلی را کاهش نمی دهد بلکه باعث افزایش قیمت بی کیفیت ترین خودرو داخلی می شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : وزیر صمت با افزایش تعرفه واردات ماشین های خارجی به کشور اشتباهاتش را تکرار می کند که به تبع آن تولید ماشین های داخلی بیشتر و افزایش قیمت ها صعودی میشود.

سیاهکلی گفت: در صورتیکه وزیر صمت هدفش رضایت مردم و کاهش قیمت ها باشد باید بازنگری در تولید،کیفیت وقیمت خودروهای داخلی داشته باشد و بیشتر از تقاضا تولید کند و واردات خودرو را در جهت  کاهش قیمت و رضایت مشتری انجام دهد اما مسیر وزیر صمت برخلاف آن است و مسیر به سمت خالی کردن جیب مشتری است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت:عدم توانایی در تنظیم تولید و تقاضا خودرو، سیاست های افزایش قیمت را با کاهش تقاضا و خرید جایگزین کرده است و این یعنی توانایی خرید را از مردم گرفته تا عدم توانایی تولید کننده نادیده گرفته شود  سبد خرید بی کیفیت ترین خودرو با بالاترین قیمت ریالی خالی است.

 

 

برچسب‌ها