کد خبر 157149
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

آغاز رزمایش دریایی کره جنوبی در بحبوحه تحولات موشکی کره شمالی

آغاز رزمایش دریایی کره جنوبی در بحبوحه تحولات موشکی کره شمالی

به دنبال افزایش تهدیدات موشکی کره شمالی، کره جنوبی روز پنجشنبه نخستین رزمایش دریایی خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ این رزمایش در آبهای سرزمینی در سواحل شرقی، غربی و جنوبی با حضور کشتی های جنگی و پرسنل نیروی دریایی کره جنوبی برگزار شده است.

مقامات کره جنوبی مدعی شدند پهپادهای کره شمالی وارد مرز کشورشان شدند که این امر به پرواز جت های جنگنده، بالگرد و استفاده از سایر تجهیزات برای شلیک و سرنگونی آنها منجر شده است.

بر اساس اطلاعات یک مقام دفتر ستاد مشترک کره جنوبی، ارتش این کشور چندین شی غیرقابل شناسایی را که به نظر می رسید تجهیزات هوایی باشند در مناطق مرزی استان «گیئونگی» در ساعت 10:25 صبح به وقت محلی (6 دی ماه جاری) ردیابی کرد.

این تجهیزات هوایی از منطقه مرزبندی شده نظامی میان دو کره عبور و برفراز مناطقی در گیمپو، جزیره گانگهوا و پاجو پرواز کردند.

روز گذشته نیز، «کارین ژان پیر» سخنگوی کاخ سفید با اعلام اینکه آمریکا و کره جنوبی در حال همکاری برای تقویت آمادگی مشترک خود در برابر اقدامات خصمانه کره شمالی هستند افزود آمریکا به دفاع از کره جنوبی در برابر کره شمالی متعهد است.

وی در کنفرانس خبری گفت: «آمریکا به شکل کامل به متحد خود یعنی کره جنوبی متعهد است و اقدامات بازدارندگی را با تمام ظرفیت های دفاعی آمریکا برای کره جنوبی فراهم می کند.»

برچسب‌ها