کد خبر 156081
۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

«حیات» از تبعات جام جهانی 2022 برای اشغالگران فلسطین گزارش می دهد؛

ترکش های فوتبال بر پیکر صهیونیست ها

ترکش های فوتبال بر پیکر صهیونیست ها

ترکش های جام جهانی قطر برای رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و علاوه برافراشتن پرچم فلسطین در جام جهانی، در روزهای اخیر هم  ماجرای حمایت رونالو از مظلومان فلسطینی خبری شده است.

به گزارش گروه سیاسی «حیات»، در طول برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 قطر تیم ها و تماشاگران ملیت های مختلف (از مراکش گرفته تا کرواسی و آرژانتین)، پرچم فلسطین را برافراشتند و حتی یک تیم هم، کار مشابهی برای رژیم اشغالگر صهیونیست نکرد. همچنین خبرنگاران صهیونیست هم هر جا لو رفتند، از سوی تماشاگران، هو و طرد شدند. تاجاییکه رژیم صهیونیستی، بازنده بزرگ جام جهانی بود و درهمین رابطه، روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت: حقیقت تلخی مقابل چشمان ما قرار گرفت؛ جام جهانی برای همبستگی با فلسطینیان و خاری در چشمان اسرائیل بود.

موضعگیری کریستیانو رونالدو در خصوص مسئله فلسطین هم موجب شد تا کانون هواداران رئال مادرید در فلسطین با همکاری بنیاد خیریه «بانوی زمین»، عنوان شخصیت برتر سال در کشور فلسطین را به کریستیانو رونالدو اهدا کنند. رفتار انسان دوستانه کریستیانو در قبال کودکان جنگ زده و استقبال از احمد دوابشه، کودک فلسطینی، در برنابئو باعث شد که این عنوان را از آن خود کند. خالد شومان، رئیس کانون هواداران رئال در فلسطین، از این بازیکن تشکر کرد و گفت که او لایق تمجید از جانب فلسطین و هواداران رئال مادرید است.

در روزهای اخیر هم رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود مدعی شد نیمکت‌نشینی کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره تیم ملی پرتغال در جام جهانی 2022 سیاسی بوده است.

اردوغان در این خصوص گفت:«آنها استعداد رونالدو را هدر دادند. فرستادن فوتبالیستی مانند رونالدو به زمین در فاصله 30 دقیقه تا پایان بازی، ذهن او را به هم ریخت، روحیه‌اش را نابود کرد و انرژی او را از بین برد. کریستیانو رونالدو کسی است که از آرمان فلسطین دفاع می کند. او بهای این را داد. متأسفانه کریستیانو رونالدو را حذف کردند. تحریم‌های سیاسی علیه او وضع کردند

جالب اینجاست که رویکردهای دوگانه نهادهای بین‌المللی ورزشی پیش از این بوده و اکنون هم ادامه دارد و به عنوان نمونه مساله محرومیت چند ساله محمدعلی کلی در اوج دوران ورزشی به خاطر امتناع از حضور در جنگ ویتنام، محرومیت سه ساله کریس رونالدو از سه توپ طلا به‌ خاطر حمایت از مردم فلسطین و محرومیت فتحی نورین جودوکار مشهور مراکشی به دلیل مسابقه ندادن با جودوکار رژیم صهیونیستی تفسیر و استاندارد دوگانه را  آشکار می کند.

سرانجام اینکه  رژیم  کودک کش صهیونیستی به رژیم‌های غیر دموکراتیکی وابسته است که گوش شنوایی در مقابل صداهای مردم از جمله فلسطین که خواهان آزادی هستند، ندارد و در جام جهانی2022 و پس از آن فلسطینی‌ها و متحدان آن‌ها موفق شده اند بایکوت اسرائیل را به نمایش بگذارند.

 

برچسب‌ها