کد خبر 155737
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴

هدیه ارزشمند ایلان ماسک به اوکراین: هزاران پایانه اینترنت ماهواره ای استارلینک

هدیه ارزشمند ایلان ماسک به اوکراین: هزاران پایانه اینترنت ماهواره ای استارلینک

ایلان ماسک در ادامه کمک‌های خود به اوکراین، 10 هزار پایانه جدید اینترنت استارلینک را برای استفاده در مقاطع بحرانی به این کشور ارسال می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی حیات؛ ایلان ماسک در ادامه کمک‌های خود به اوکراین، 10 هزار پایانه جدید اینترنت استارلینک را برای استفاده در مقاطع بحرانی به این کشور ارسال می‌کند.
 
میخائیلو فدوروف، مقام دولتی اوکراین در مصاحبه با بلومبرگ گفت که اوکراین به‌لطف قرارداد جدید با اسپیس ایکس و کمک مالی چندین کشور اروپایی طی ماه‌های آینده، بیش از 10 هزار پایانه جدید استارلینک را دریافت خواهد کرد. وی افزود که مسائل مالی مربوط به این معامله دست‌کم تا فصل بهار حل و فصل شده است.

اسپیس‌ایکس پیش‌تر از پنتاگون خواسته بود تا بودجه‌ای را برای استفاده دولت و ارتش اوکراین از پهنای باند اینترنت استارلینک در نظر بگیرد. این شرکت هم‌چنین گفته بود که به‌دلیل محدودیت‌های مالی، دیگر نمی‌تواند پایانه‌های بیش‌تری را اهدا کند یا هزینه عملیات را‌ به‌طور نامحدود پرداخت کند. اما ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت در ماه اکتبر از مواضع خود عقب‌نشینی کرد و گفت که حتی در صورت ضرر استارلینک نیز به‌طور رایگان به حمایت خود از دولت اوکراین ادامه خواهد داد.

فدوروف، معاون نخست‌وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین، در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ گفت:

ماسک به ما اطمینان داد که به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد. پس از آنکه با قطعی برق گسترده روبرو شدیم، به او پیام دادم و ماسک بلافاصله جواب داد که در حال طی مراحل کمک‌رسانی است و شرایط ما را درک می‌کند.
روسیه از ماه فوریه، حمله به اوکراین را آغاز کرد و از زمان آغاز جنگ، میلیون‌ها اوکراینی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای ارتش اوکراین در بحبوحه اختلالات پهنای باند، نقشی حیاتی را ایفا کرده است. فدوروف هم‌چنین در ادامه افزود که در حال حاضر هیچ جایگزینی برای ارتباطات ماهواره‌ای وجود ندارد.

برچسب‌ها