کد خبر 155346
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

«حیات» از آخرین اخبار درباره فعالیت‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق گزارش می‌دهد

لانه تروریست‌های اجاره‌ای

لانه تروریست‌های اجاره‌ای

با شروع ناامنی‌ها و آشوبها در تابستان امسال بار دیگر نام اقلیم کردستان بعنوان مرکز ناامنی‌ها بر سر زبان افتاد. فعال شدن احزابی همچون کومله و دموکرات برای ورود به فاز مسلحانه و ناامن کردن مرزهای غربی کشورمان که در حوادثی همچون ناآرامی‌های اشنویه خود را نمایان ساخت با واکنش نظامی سپاه مواجه شد.

به گزارش حیات اقلیم کردستان تبدیل به لانه گروه‌های ضدایرانی شده است. از احزاب تجزیه‌طلب و تروریست تا واسطه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی هرکدام در گوشه‌ای از اقلیم مشغول توطئه علیه امنیت ایران هستند. جمهوری اسلامی ایران نیز که در دهه‌های گذشته همواره بر رابطه مسالمت جویانه با ساکنان مرزهای غربی ایران گرایش داشته در 2سال گذشته بارها روی به انجام عملیات موشکی، توپخانه‌ای و پهپادی علیه مواضع تروریست‌ها آورده است.

تابستان سال گذشته بود که مقامات عالیرتبه نظامی کشورمان از گسترش فعالیت‌ گروه‌های ضدایرانی در اقلیم کردستان خبر داده و با تعیین ضرب‌الاجل برای مقامات اقلیم از آغاز برخورد سخت نظامی با این گروه‌ها خبر دادند تا سرانجام 18شهریور 1400 برخی مواضع تروریست‌ها هدف موشک و پهپادهای سپاه پاسداران قرار بگیرد. پس از این عملیات نیز فرمانده نیروی زمینی سپاه و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به پایان مدارا با فتنه‌گری تروریست‌ها و صهیونیست‌ها در اقلیم کردستان اشاره کردند. نهایتا اسفندماه 1400 بود که حمله موشکی سپاه به مقر صهیونیست‌ها در اربیل توجهات را نسبت به اقلیم بیش از پیش جلب کرد. هرچند مقامات اقلیم کردستان سعی در انکار حضور و فعالیت صهیونیست‌ها داشتند اما این عملیات پافشاری ایران بر دفاع از امنیت مرزهایش را به اثبات رساند.

اقلیم کردستان، قرارگاه تروریست‌ها

با شروع ناامنی‌ها و آشوبها در تابستان امسال بار دیگر نام اقلیم کردستان بعنوان مرکز ناامنی‌ها بر سر زبان افتاد. فعال شدن احزابی همچون کومله و دموکرات برای ورود به فاز مسلحانه و ناامن کردن مرزهای غربی کشورمان که در حوادثی همچون ناآرامی‌های اشنویه خود را نمایان ساخت با واکنش نظامی سپاه مواجه شد.

ضدانقلاب در این میان تلاش داشت تا با انحرافی نشان دادن این حملات به افزایش درگیری‌ها در استان‌های غربی کشورمان کمک کند. اما اعلان موضع احزاب تجزیه‌طلب درباره تلفاتشان مهر تاییدی بر سناریوی این گروه‌ها بود.

در آخرین مورد هدف‌گیری مواضع گروه‌های تروریستی سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:  مقرها و محل های متعلق به گروهک تجزیه طلب پاک (حزب آزادی کردستان ) که در حمایت و پشتیبانی از اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر شمال غرب کشور نقش داشته است، با موشک های دقیق و نقطه زن مورد هدف قرار گرفتند و منهدم شدند. وی با تاکید بر اینکه حملات رزمندگان اسلام علیه مقر ها و مراکز اشرار مسلح و گروهک‌های تروریستی تجزیه طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق تا رفع تهدید و خلع سلاح آنان با اقتدار ادامه خواهد داشت ، تصریح کرد : بار دیگر درخواست می کنیم مردم، اطراف مقر ها و مراکز استقرار تروریست‌ها در اقلیم شمال عراق را تخلیه کنند.

در مهرماه سال جاری نیز رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مورد وضعیت گروه‌های تروریستی در شمال غرب کشور گفته بود: این یک موضوع قدیمی است؛ این گروه‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی با کمک آمریکا و سایر دشمنان در اقلیم شمال عراق لانه کردند اما در چند سال اخیر با حمایت آمریکا، مقرهای آنان تبدیل به یک مجموعه‌ای علیه امنیت ملی ما شده است. سرلشکر محمد باقری یادآور شد: چند نمونه داشتیم که اسراییل از داخل اینها نفراتی را انتخاب می کرد و بعد آموزش می داد و بعد آنها داخل کشور ما می آمدند و ترور و کارهای ضد امنیتی انجام می دادند و از اینها به عنوان تروریست اجاره ای استفاده می کردند. وی تصریح کرد: اینکه سه هزار نفر نیروی مسلح پشت دیوار مرز ایران مرکز ساخت بمب داشته باشند به هیچ عنوان برای ما قابل تحمل نیست و با آنها مقابله می کنیم، از این رو این عملیات ادامه خواهد داشت، هر قدر هم که طول بکشد ما این عملیات و بزرگتر از این را ادامه می‌دهیم.

آمریکا: آشوبگران را از طریق اقلیم مسلح کردیم!

آبان ماه امسال سرانجام یک مقام آمریکایی به مسلح کردن آشوبگران اخیر از طریق اقلیم کردستان اعتراف کرد. اعترافی که دیگر جای هیچ اما و اگری را درباره توطئه‌های ضدامنیتی کردستان عراق باقی نگذاشت.  جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در مصاحبه‌ای با بخش فارسی شبکه ضدایرانی «بی‌بی‌سی» گفت اپوزیسیون‌های ایران که در خیابان‌ها اعتراض می‌کنند، در حال مسلح شدن هستند. بولتون در مصاحبه ضدایرانی خود با شبکه فارسی بی‌بی‌سی، ضمن ابراز امیدواری برای براندازی نظام ایران، اغتشاشات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 1388 را با اغتشاشات پراکنده فعلی در ایران مقایسه کرد و گفت: «اگر به انتخابات 2009 (1388) نگاه کنید، می‌بینید سرکوب‌هایی در آنجا صورت گرفت که هم‌اکنون سرکوب‌ها تا حد زیادی گسترده‌تر شده و شدت گرفته است اما تفاوت این است که اپوزیسیون ایران با سلاح‌هایی که از پایگاه‌های بسیج به دست می‌آورند و سلاح‌هایی که از کردستان عراق وارد ایران می‌شود، در حال مسلح شدن هستند.» مشاور جنگ‌طلب دولت ترامپ سپس ادامه داد: «چشم‌انداز تلاش سیستماتیک اپوزیسیون نه فقط اعتراض، بلکه به‌کارگیری زور و قوه قهریه علیه حکومت ایران با این پیام است که ما دیگر غیرمسلح نیستیم و می‌توانیم با سپاه پاسداران مقابله کنیم و تمام اینها نشان می‌دهد جایگاه جمهوری اسلامی بیش از پیش در معرض مخاطره قرار دارد.» البته مجری بی‌بی‌سی که انتظار نداشت بولتون به مسلح بودن گروهک‌های آشوب‌طلب در ایران اذعان و اعتراف کند، خطاب به او گفت: البته آقای بولتون! شواهدی در دست نداریم که معترضان در ایران مسلح هستند مجری این شبکه فارسی‌زبان در ادامه نیز خطاب به مشاور سابق امنیت ملی آمریکا گفت: ادعای مسلح بودن معترضان، ادعای خود مقام‌های جمهوری اسلامی است ولی تا این لحظه تصاویری ندیده‌ایم که مسلح بودن معترضان ایرانی را نشان دهد. البته تلاش بی‌بی‌سی برای تبرئه تجزیه‌طلبان بی‌ثمر ماند و بولتون در ادامه اظهارات خود، اطلاعات جدیدتری از فعالیت گروهک‌های مسلح تجزیه‌طلب منطقه غرب کشور ارائه داد. او حتی از اینکه تمام مردم ایران مسلح نیستند نیز ابراز تاسف کرد. بولتون در این رابطه گفت: «من تصاویری از نیروهای کرد در حال آموزش دیدن در خارج از ایران و در حال آموزش دیدن در عراق دیده‌ام. متأسفم که ایران برخلاف آمریکا متمم قانون اساسی برای صدور مجوز حق مالکیت اسلحه برای مردم خود را ندارد، اگرنه همین الان مردم ایران اسلحه به دست داشتند و این می‌توانست تفاوت بزرگی را ایجاد کند و ایران نیازمند یک اپوزیسیون بزرگ است.»

آموزش نظامی در روز روشن

در جدیدترین شاهدمثال از فعالیت گروه‌های تجزیه طلب در اقلیم کردستان عراق شبکه تلویزیونی فرانس24 فرانسه، با حضور در جمع شاخه نظامی حزب تروریستی پاک، گزارشی از فعالیت‌های آنها تهیه و منتشر کرده است. در گزارش فرانس24 که نشان می‌دهد تروریست‌ها در حال آموزش نظامی و جذب افراد برای خرابکاری و اقدام مسلحانه علیه ایران هستند، آمده است اقلیم کردستان عراق به پناهگاهی برای افرادی تبدیل شده است که در صدد فعالیت نظامی علیه ایران هستند. همچنین اردوگاه‌هایی برای آموزش این تروریست‌ها برای یادگیری چگونگی استفاده از سلاح و مواد منفجره دایر شده است. فرانس24 همچنین ادعا کرده است در این اردوگاه‌ها زنان نیز حضور دارند که بین 18 تا 25 سال سن دارند و می‌خواهند آموزش با سلاح را یاد گرفته و بتوانند علیه ایران فعالیت کنند. اگرچه این شبکه تلویزیونی فرانسه سعی در سرپوش گذاشتن بر خواسته‌های تجزیه‌طلبانه و ضدایرانی گروه نظامی سپاه ملی کردستان (شاخه نظامی حزب پاک) دارد و در هیچ قسمتی از گزارش یاد شده نیز به این موضوع اشاره‌ای نمی‌شود اما اظهارات تروریست‌هایی که با خبرنگار فرانس24 مصاحبه می‌کنند و سرودهای ضدایرانی‌ای که آنها می‌خوانند، به صراحت پرده از اهداف تجزیه‌طلبانه‌شان برمی‌دارد.

با توجه به سریال هشدارهای مقامات نظامی ایران به مسئولان اقلیم کردستان و عملیات‌های متعددی که علیه مواضع تروریست‌ها داشته‌اند باید در انتظار ادامه برخوردها و حتی سنگین‌تر شدن آتش بر مواضع جریان‌های تجزیه‌طلب و همسو با رژیم صهیونیستی بود.

 

برچسب‌ها