کد خبر 154312
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲

هدایت مطرح کرد؛

تسهیل‌گری شهرداری تهران برای احیای بافت فرسوده

تسهیل‌گری شهرداری تهران برای احیای بافت فرسوده

هدایت گفت: شنبه نوزدهم آذرماه، بر اثر تجمیع 470 پلاک در بافت فرسوده، عملیات عمرانی ساخت 1200 واحد مسکونی آغاز خواهد شد.

سید مهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی حیات؛ درباره جزییات برنامه شهرداری تهران برای شانزدهمین شنبه امید و افتخار گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، عملیات اجرایی ساخت 11 هزار واحد مسکونی در سراسر پایتخت آغاز می‌شود.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های شهرداری تهران در دوره جدید، تسهیل‌گری و ایجاد مشوق‌های متنوع برای ورود سرمایه به حوزه ساخت‌وساز و رونق صنعت ساختمان با جدیت دنبال می‌شود. بر همین اساس، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده نیز از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری به منظور بهبود کیفیت سکونت و امکان خدمت‌رسانی مطلوب‌تر در مناطق مذکور است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران درباره جزییات پروژه‌های منتج به 11 هزار واحد مسکونی نیز توضیح داد: عمده این پروژه‌ها، در بافت‌های فرسوده و یا مناطق همجوار، انتخاب و کارسازی شده‌اند. به طور مثال، روز شنبه از تجمیع 470 پلاک واقع در بافت‌های فرسوده، بالغ بر 1200 واحد مسکونی کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی افزود: در واقع، شهرداری تهران متمرکز بر مناطق کمتر برخوردار، تسهیل‌گری ساخت مسکن داشته و توانسته انبوه‌سازان را پای کار بیاورد. سیاست مذکور در شهرداری تهران ادامه‌دار خواهد بود و سرمایه‌گذاران می‌توانند، با توجه به مقررات تشویقی ابلاغی اخیر برای نوسازی در بافت فرسوده، نسبت به صدور پروانه و آغاز عملیات اجرایی اقدام کنند.

هدایت در بخش پایانی ضمن اشاره به حضور رئیس شورای شهر و شهردار تهران در منطقه 20 شهرداری تهران برای آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های محله علائین گفت: روز شنبه، عملیات اجرایی پروژه‌های حکمت و رضوان در عرصه‌ای به مساحت 56 هزار متر مربع با مشارکت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم آغاز خواهد شد. در پروژه‌های مذکور به ترتیب 471 و 906 واحد مسکونی احداث خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها