کد خبر 153566
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

سرهنگ زینی‌وند در گفت‌وگو با حیات:

نیوجرسی جایگزین گاردریل شد/ آیا نصب نیوجرسی در بزرگراه شهید هاشمی از حوادث کم می‌کند؟

نیوجرسی جایگزین گاردریل شد/ آیا نصب نیوجرسی در بزرگراه شهید هاشمی از حوادث کم می‌کند؟

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور پایتخت گفت: با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بزرگراه شهید هاشمی موضوع تعویض گاردریل با نیوجرسی‌ را در دستور کار داریم.

سرهنگ مصطفی زینی‌وند مقدم رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی حیات، با اشاره به تعویض گاردریل‌های میانی بزرگراه شهید هاشمی (جاده صالح آباد قدیم) با نیوجرسی اظهار کرد: ما با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بزرگراه شهید هاشمی موضوع تعویض گاردریل با نیوجرسی‌ را در دستور کار داریم؛ چراکه بزرگراه شهید هاشمی به بهشت زهرا (س) دسترسی دارد و حجم تردد در این محور به ویژه در ایام پایانی هفته بالا است.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: تعویض گاردریل با نیوجرسی جدا از اضافه کردن عرض سواره رو به معبر، بحث ایمنی محور را نیز به همراه دارد. البته با این اقدام معضل و مشکل تعمیر و نگهداری گاردریل‌ها و همچنین تردد عرضی عابرین پیاده از وسط بزرگراه نیز حل می‌شود. 

وی گفت: بخشی از تعویض گاردریل این محور با نیوجرسی سال گذشته انجام شد و در حال حاضر بخشی دیگر هم در حال انجام است.

سرهنگ زینی‌وند مقدم بیان کرد: آمار تصادفات در بزرگراه هاشمی بالا است و جایگزینی نیوجرسی در افزایش ایمنی این بزرگراه بسیار تاثیر گذار خواهد بود، چراکه این بزرگراه به خارج از شهر دسترسی دارد و بسیاری از رانندگانی که تجربه کافی ندارند، در این بزرگراه تردد می‌کنند.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: در گذشته شاهد حوادث ناگوار و ورود به لاین مخالف در حین حادثه بوده‌ایم که با نصب نیوجرسی از این موضوع جلوگیری می‌شود و شهروندان با آسایش و امنیت بیشتری تردد می‌کنند. همچنین گاردریل‌های این محور مقداری در حین نصب مشکل داشتند که باعث شده بود از عرض مفید محور استفاده نشود و با نصب نیوجرسی از فضای میانی بزرگراه به نحو صحیح استفاده خواهد شد.

سرهنگ زینی‌وند مقدم با اشاره به اجرای این کار در سایر محورهای پایتخت افزود: به منظور افزایش ایمنی معابر برای تردد شهروندان، پلیس اقدامات مختلفی را در دستور کار دارد و به تدریج تعویض گاردریل‌های سایر محور‌های بزرگراهی حاشیه شهر با نیوجرسی نیز انجام می‌شود و تا به امروز در بسیاری از محورهای دیگر مانند بزرگراه آزادگان، یاسینی و ... نیز انجام شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها