کد خبر 152940
۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹

جوجه‌ریزی در آذرماه به 120 میلیون قطعه می‌رسد

جوجه‌ریزی در آذرماه به 120 میلیون قطعه می‌رسد

دبیرانجمن‌تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی آذر به 120 میلیون قطعه برسد که این‌میزان مازاد بر نیاز کشور است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ آقای محمدرضا صدیق پور گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه 2 تا 9 هزار تومان بسته به سن، سویه و نژاد است که با قیمت تمام شده اختلاف معناداری دارد.
به گفته او، بنابر آمار در آبان 120 میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت که این میزان 10 تا 20 میلیون قطعه بیش از نیاز کشور است.
صدیق پور می‌گوید: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی آذر به 120 میلیون قطعه برسد که این میزان مازاد بر نیاز بازار داخل است که در نهایت این امر قیمت را تحت شعاع قرار می دهد.
دبیر انجمن تولیدکنندگان انجمن‌جوجه یکروزه گفت: بنابر اعلام مرکز پژوهش های مجلس بعد از اصلاح نظام یارانه، سرانه مصرف مرغ 20 تا 30 درصد کاهش یافته است؛ بنابراین جوجه ریزی واحدهای مرغداری و تولید مرغ به همین تناسب باید کاهش یابد تا تولیدکنندگان مرغ گوشتی کمتر دچار آسیب شوند.

بنابر اعلام انجمن‌جوجه یکروزه، متوسط قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه 6 تا 7 هزار تومان است، درحالیکه قیمت تمام شده مرغ بر مبنای جوجه 15 هزار تومان لحاظ شده است.

برچسب‌ها