کد خبر 152371
۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

به بهانه عید غدیر؛

6 شهید «سید» یک خانواده

6 شهید «سید» یک خانواده

سید در جبهه هم می‌جنگید، هم مداحی می‌کرد. او مسئول تبلیغات گردان علی اکبر از لشکر 10 سیدالشهدا بود.

به گزارش حیات به نقل ایسنا، سید جمال قریشی در سوم مرداد سال 1342 در روستای برغان کرج متولد شد. از همان اوایل کودکی روح لطیف و پاک او در دامان عاشقان خاندان علی (ع) صیقل یافت و چون پدر، عمو و برادرش مداح اهل بیت شد. با آنکه به تحصیل علاقه فراوانی داشت اما با توجه به مشکلات خانوادگی و اوج گیری انقلاب نتوانست بیشتر از هشت سال درس بخواند.

سید جمال قریشی

در جریان انقلاب، او در کنار برادران و سایر دوستان مبارزش فعالیت داشت و پس از پیروزی انقلاب فعالیت رسمی خود را در تبلیغات بسیج آغاز کرد. سید جمال در 17 مرداد 1362 به عضویت رسمی سپاه درآمد و در واحد آموزش نظامی مشغول به کار شد. وی در عملیات‌های مختلف شرکت داشت و چندین بار نیز مجروح شد.

این سید در جبهه هم می‌جنگید، هم مداحی می‌کرد. او مسئول تبلیغات گردان علی اکبر از لشکر 10 سیدالشهدا بود. پس از شهادت برادرش سید عباس، آتش کینه و نفرت او نسبت به دشمنان انقلاب و اسلام بیشتر شد و دیگر نتوانست دوری برادرش که همه عمرش را همراه با او بود تحمل کند چرا که وی همزمان با او در یک روز ازدواج کرده بود.

سید جمال دوباره راهی جبهه شد و با دشمن جنگید تا سرانجام به دیدار برادرش شتافت. بعد از او، برادرش؛ سیدعلی اصغر قریشی نیز به جمع نیروهای گردان علی اکبر پیوست و به شهادت رسید. خانواده قریشی 6 شهید تقدیم کشور کرده‌اند.

شهیدان سید عباس، سید جمال، سید محمد و سیدعلی اصغر قریشی در روستای برغان از توابع شهرستان کرج به دنیا آمدند. علاوه بر این چهار برادر  شهید که در فاصله حدود یک سال به شهادت رسیدند، عموی آنها « سید کمال قریشی» که به دلیل فعالیت‌های انقلابی توسط منافقین در محل کارش ترور و به شهادت رسید و پسرعموی شان «سید محمود قریشی» در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل آمد.

شهید سید علی اصغر قریشی برادر سید جمال در وصیت‌نامه خود می‌نویسد:

«از شما می‌خواهم مبادا در مقابل این موهبت الهی که اگر نصیبم شد ناسپاسی کنید.

پدرم! مگر شما نمی‌گویید کاش من به جای حسین(ع) داغ از دست‌دادن فرزندان خود را تحمل می‌کردم، حال مگر خمینی فرزند حسین نیست؟ مگر جبهه‌های ما کربلانیست؟

اگر کسی الان مطیع امام نباشد، اگر الان کسی باشد که توجه به جبهه نکند، در زمان ظهور امام زمان(عج) هم در مقابل امام زمان خواهد ایستاد. اگر واقعاً عاشق اباعبدالله(ع) هستید بیایید زوار کربلا شویم؛ و زوار کربلا هم اکنون در جبهه مشغول نبرد است تا ان شاء الله راه کربلای حسینی را باز نماید.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها