کد خبر 151867
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

میثم نیلی در گفتگو با حیات طیبه:

نادر طالب‌زاده فرمانده رسانه و هدایت گر ارتباطات جبهه انقلاب بود

نادر طالب‌زاده فرمانده رسانه و هدایت گر ارتباطات جبهه انقلاب بود

رئیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: «حاج نادر» یک عنصر تمام‌قد مکتبی و عنصر رسانه‌ای جبهه انقلاب بود و به واسطه قدرت فکر، ارتباطات، تحلیل و اندیشه بلند جهانی که داشت در مقام هدایتگری و فرماندهی به ایفای نقش می پرداخت.

میثم نیلی احمد آبادی، رئیس مجمع ناشران انقلاب اسلامی و عضو شورای عالی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار حیات طیبه درباره شخصیت برجسته و انقلابی مرحوم «نادر طالب‌زاده» بیان کرد: «حاج نادر» فردی پُر تلاش و «کثیرالمعونه و قلیل المؤنه» بود به این معنا که سِمت، قپه و عناوین پرطمطراق اداری نداشت اما فرمانده بود و در جبهه انقلاب فرهنگی به واسطه قدرت فکر، ارتباطات، تحلیل و اندیشه بلند جهانی که داشت در مقام هدایتگری و فرماندهی جبهه واقع شده بود.

وی اضافه کرد: ایشان در برابر جریان انقلابی به شدت متواضع و دارای «خفض جناج» بود. مانند یک سرباز با سربازان و شاگرادانش برخورد می‌کرد اما در برابر جریان باطل یک خار چشم به‌شمار می‌رفت. این خصوصیت به نحوی بود که دشمنان سخت‌ترین و پیچیده‌ترین تحریم‌ در میان شخصیت‌های انقلابی دنیا را در مورد حاج نادر طالب‌زاده روا داشتند.

نیلی درباره یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی و شاخص مرحوم «طالب‌زاده» گفت: «حاج نادر» اهل تربیت کادر بود به جای کار فردی به تشکیلات، کار جمعی و همفکری های جبهه‌ای اعتقاد داشت و به تربیت نسل جدید و نسل‌های بعد باور داشت. نگاه جهانی آقای طالب‌زاده نگاه بچه‌های انقلابی را متحول کرد. اگر رشدی در جبهه انقلاب به واسطه نگاه جهانی می‌بینید حتما «حاج نادر» جزو موثرترین افراد در این ارتقای فکری، نظری و افق‌های پیش‌رو داشت. امیدوارم خداوند نبود ایشان را برای جبهه انقلاب جبران کند و به دوستان و همسنگرانش توفیق دهد که راهش با شتاب بیشتر و با پایداری بیشتر بپیمایند.

مدیر مسئول رجانیوز در پاسخ به این پرسش که «اگر مکتبی را مرحوم طالب‌زاده متصور باشیم، این مکتب باید چه مولفه‌هایی داشته باشد» این گونه پاسخ داد: مکتب از چارچوب‌هایی برخوردار است و حاج نادر عنصری تمام‌قد مکتبی و یک عنصر رسانه‌ای با تمام وجود مکتبی بود که شاید جمله بهتری نسبت به واژه مکتب «حاج نادر» باشد. او شاگرد مکتب امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و مکتب حاج قاسم بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها