کد خبر 151648
۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

43 چالش جامعه ایثارگری احصاء شده است/ اجرای قوانین توسط دستگاه‌ها را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم

43 چالش جامعه ایثارگری احصاء شده است/ اجرای قوانین توسط دستگاه‌ها را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنیم

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دغدغه‌ها و مشکلات جامعه هدف را در 43 چالش احصاء کرده‌ایم و به‌عنوان سازمانی معاضدتی بر حسن اجرای قوانین ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی نظارت می‌کنیم.

به گزارش «حیات طیبه»، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی روز چهارشنبه اول دی‌ماه در نشست صمیمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از ایثارگران در موزه مرکزی شهدا با ارائه گزارشی از برنامه‌های حوزه تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری گفت: دغدغه‌های جامعه هدف را در 43 چالش احصاء و به دکتر قاضی‌زاده هاشمی را به‌عنوان بخشی از گزارش شناخت برای برنامه‌ تحولی در دوره جدید تقدیم کرده‌ایم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: اجرای قانون به عهده بنیاد است. حوزه‌های «تسهیلات»، «اشتغال»، «برنامه جامع خدمات‌رسانی» محور مباحث قانونی است. بخشی از آن در حال اجرا و بخشی دیگر از آن اجرا نشده است. آن بخشی که اجرا نشده دو دلیل دارد که یا دولت بودجه نداشته که به بنیاد برای اجرا بدهد و دسته دوم بخش دیگری از قوانین به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست و سایر دستگاه‌ها مکلف به اجرا هستند و بنیاد به‌ عنوان سازمانی معاضدتی ناظر اجرای کامل قوانین در دستگاه‌ها ست که مجدانه  نظارت و پیگیری می شود.

محمود پاکدل تصریح کرد مواردی نیز وجود دارد که به‌هیچ‌وجه در قانون پیش‌بینی‌نشده است. اخیراً از سوی معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد گزارش تکالیف و نحوه اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران توسط دستگاه‌های موظف برای مسئولین قوه مقننه، قوه مجریه و مقام معظم رهبری ارسال شده است و امیدواریم  در سطح کلان توجه ویژه به مشکلات جامعه ایثارگری صورت گیرد.

در ادامه این نشست مسائل جامعه ایثارگری مانند مطالبات و پاداش سنوات بازنشستگی جانبازان مشمول ماده 38 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان شهدا و ایثارگران و سایر مطالبات جامعه ایثارگری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها