کد خبر 151484
۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ضرورت نوسازی جریان قصه گویی در ادبیات پایداری

ضرورت نوسازی جریان قصه گویی در ادبیات پایداری

حجت الاسلام و المسلمین شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم گنجینه های ماندگار در موزه مرکزی شهدا گفت: رشد دانایی در جامعه با استفاده از نوسازی جریان قصه گویی بر اساس اصول تربیتی برمبنای تفکر و پرهیز از تجمل گرایی و خیال پردازی است.

به گزارش «حیات طیبه» نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز دوشنبه 1 آذرماه در آئین «گنجینه‌های ماندگار»، همایش مدیران موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در موزه مرکزی شهدا با تشریح روند تکاملی جامعه بر اساس آموزش گفت: یکی از بزرگ‌ترین منابع آموزش «تجربه بشری» درگذشته و تجربه انسان‌ها در حال است که اگر انسان به این تجارب بشری دست پیدا کند «اولی الالباب» است. آن‌هایی که دنبال اندیشه‌های ناب هستند دنبال قصه هستند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین شکری افزود: اگر انسان موفق شد آنچه که اتفاق افتاده را به طور ناب به دست بیاورد و به‌عنوان دست‌مایه فهم، عقل و اندیشه خود بپردازد و آموزش دهد به «احسن القصص» دست‌یافته است

وی با تاکید بر ضرورت ارائه فهم‌های درست از قصه‌ها گفت: برای رشد جامعه «دانایی» لازم است. زندگی انبیاء دست‌مایه نهادینه کردن عزم و اراده بشری برای حرکت تکاملی است، انسان کمال‌یافته‌ای که با استقامت بک انتخاب احسن رسیده و پس از آن وارد مشی تکاملی خود می‌شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برخی قصه های جاری در سوره های شریف «صافات»، «نمل»،«شعراء» و «مریم» گفت: این «ذکر» همان «قصه» است  که مورد تاکید قرار گرفته است تا یک انسان کامل را نشان بدهد و ماندگاری تاریخی پیدا کند. معنای «فذکز» هایی که در سورهای متعدد قرآن کریم آمده است، شامل همه کارهای خیر بشریت در طول تاریخ است. قصه هایی که بر اساس فطرت بشریت و متناسب به روحیه انسان اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شکری در ادامه با بیان اینکه تاریخ منبع غنی حرکت تکاملی بشریت است، اظهار داشت: در همه جهان برای خود قهرمان هایی می سازند که الگوی آزادگی برای خوشان باشد و این ضرورت اجتناب ناپذیر است.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خطاب به نویسندگان حوزه ایثار و شهادت توصیه کرد: تجمل‌گرایی و خیال‌پردازی آسیب قصه ها هستند.  قصه ها در گذر زمان و بر اساس ظرفیت و شرایط جامعه گونه های مختلفی می یابند و نویسندگان باید آنچه در جامعه اتفاق می‌افتد را بدون اغراق روایت کنند. انسان کمال‌طلب به دنبال الگوی شجاعت می گردد. قهرمان‌های دانایی که با واقعیت‌ها زندگی مردم سازگارند.

 

گفتنی است در این مراسم با حضور دکتر  سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از کتاب‌های «خدا داره می‌بینه»، «موزی که خوشمزه نشد»، «صحیفه سلطانی»،«آخرین اسکادران»، «آرمان انقلاب»، «حکمتانه»، «ترنم راز»، «زیر تازش سیاهی»، «دلی که جا ماند»، «چشم لشکر»، «میثاق»، «پیروزی یا شکست»، «از زاویه دیگر»، «فرشته‌ها گریه نمی‌کنند»، «شلیک نهایی» رونمایی شد و از نویسندگان این آثار تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها